Ny chef för Pergos dotterbolag i USA

Report this content

Ny chef för Pergos dotterbolag i USA Anthony Sturrus har fr.om den 13 januari 2003 utnämnts till Senior Vice President Region North America för Pergo och till VD för Pergo Inc. Han kommer därmed att ingå i Pergos koncernledning. Anthony Sturrus kommer senast från positionen som VD för Baldwin Hardware. Baldwin Hardware är en division i Masco Corporation. Masco Corporation är ett internationellt multi-miljard företag listat på New- York börsen. Företaget tillverkar och distribuerar byggprodukter till objekt- och konsumentmarknaderna. Pergos nordamerikanska marknad utgör ca två tredjedelar av företagets försäljning. Bolaget är den största och ledande leverantören av laminatgolv och varumärket Pergo har en mycket stark ställning i Nordamerika. Trelleborg 2003-01-14 Pergo AB Corporate Communications För ytterligare kommentarer, vänligen kontakta: CEO - Raimo Issal, tel. +46 410 36 31 00 CFO - Annette Kumlien, tel +46 410 36 31 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/14/20030114BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/14/20030114BIT00270/wkr0002.pdf