Tomas Puusepp ny styrelsemedlem i Permobil

Pressmeddelande den 30 juni, 2016

- Tomas Puusepps breda och djupa erfarenhet kommer att vara till stor nytta för Permobils fortsatta globala tillväxt och fokusering på medicintekniska lösningar, säger Permobils styrelseordförande Martin Lundstedt.

Permobil har under senaste åren haft en stark tillväxt och spår en fortsatt ökad efterfrågan av högteknologiska rehablösningar på den europeiska, amerikanska och asiatiska marknaden.

- Permobils produkter gör en verklig skillnad på individ- och samhällsnivå. Jag ser fram emot att bidra med min 30-åriga erfarenhet inom medicinteknik i styrelsearbetet för Permobil, säger Tomas Puusepp.

Tomas Puusepp tillträdde som styrelseledamot den 28 juni.

Om Tomas Puusepp

Tomas Puusepp är född 1955. Efter ingenjörs- och fysikstudier samt managementutbildning vid IMD i Lausanne innehade Tomas Puusepp olika positioner vid Forskningsinstitutet för atomfysik, Scanditronix och Ericsson innan han anställdes på Elekta 1988. Tomas Puusepp har varit VD och koncernchef på Elekta i två omgångar (2005-2014 och 2015-2016) och sedan juni 2016 är han arbetande styrelseledamot inom Elekta.

Han innehar även styrelseuppdrag i the Swedish-American Chamber of Commerce, New York och GMI (Global Medical Investments GMI AB).