Camilla Lönn tillträder som ny CFO för Perpetua Medical AB (fd Pharmacolog i Uppsala AB)

Perpetua Medical AB (fd Pharmacolog i Uppsala AB) har utsett Camilla Lönn till ny CFO.

Camilla Lönn är ekonom från Uppsala universitet. Hon har en omfattande erfarenhet från ekonomi-, redovisnings-, och CFO-roller både som konsult och anställd. Camillas senaste roller har haft en tyngdpunkt mot mindre börsnoterade bolag, vilket också har inkluderat uppdrag inom hälsovårdssektorn. Närmast kommer Camilla från ett uppdrag som interims-CFO för det First North noterade bolaget Brilliant Future AB.

Erik Hedlund, Styrelseordförande och huvudägare i Perpetua Medical, kommenterar: ”Camillas breda erfarenhet och kompetens inom redovisning, börsverksamheter i mindre bolag tillsammans med hennes vana av att driva förändrings och integrationsarbete gör henne till en nyckelperson i den verksamhet vi nu håller på att bygga med Perpetua Medical.”

Erik Hedlund fortsätter: ”Jag vill samtidigt passa på att tacka Liselotte Söder som har valt att anta nya utmaningar utanför bolaget. Liselotte har på ett lojalt sätt ställt upp med sin gedigna kompetens under en tid där den ursprungliga verksamheten gick igenom betydande utmaningar. Jag önskar henne all lycka till med det hon tar sig för.”

Erik Hedlund, styrelseordförande

E-post: erik.hedlund@nolsterbyinvest.se

Om Perpetua Medical AB

Perpetua Medical AB (publ)), fd Pharmacolog i Uppsala AB, är ett bolag verksamt inom hälsovårdssektorn och med säte i Uppsala, Sverige. Bolagets aktie (ticker PERP B) handlas på Nasdaq First North Stockholm.

Följande varumärken ägs och skyddas av Perpetua Medical AB: Pharmacolog™-logotyp, WasteLog™, och Pharmacolog Dashboard™.

Ytterligare information avseende bolaget finns på https://pharmacolog.com/.