Anna-Carin Månsson nomineras till Perseas styrelse

Anna-Carin Månsson nomineras till Perseas styrelse Anna-Carin Månsson föreslås väljas in i Perseas styrelse på den ordinarie bolagsstämman den 24 april. Hon har bla byggt upp telemarketingföretaget Exit Marketing och efter försäljning av detta deltagit i ett antal intressanta affärsutvecklingar. Anna-Carin Månsson arbetar idag med flera affärsutvecklingsprojekt. Därutöver föreslås Erik Brändström, Investment Manager i Investment AB Spiltan samt Peter Ideström, tf VD och koncernchef i Persea AB till nyval. Aktieägare med mer än 40% av rösterna står bakom förslagen. Liia Nou och Bo T:son Nyström har avböjt omval. - "Persea får att fint tillskott av kvinnlig entreprenörskraft med Anna-Carin Månsson. Särskilt viktigt givetvis eftersom en stor del av Perseas kunder är kvinnliga frisörer, ofta egna företagare." säger Perseas styrelseordförande Curt Hardegård. För ytterligare information: Curt Hardegård, Styrelseordförande Persea AB, telefon 0703-94 53 84 Peter Ideström, tf VD/Koncernchef Persea AB, VD Persea Sverige AB, telefon 08-556 020 94, 070-538 10 71, peter.i@persea.se Pähr Bennett, Investor Relations Persea AB, telefon 08-556 020 96, 070- 538 10 73, pahr.b@persea.se Om Persea AB Persea bedriver försäljning och marknadsföring av högkvalitativa, kosmetiska hårvårdsprodukter för professionellt bruk av frisörer samt vidareförsäljning till slutkonsumenter via frisörer. Persea innehar agenturen för varumärket Goldwell i Sverige och Frankrike. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00930/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/17/20030317BIT00930/wkr0002.pdf