Nya ledamöter i Perseas styrelse

Report this content

Nya ledamöter i Perseas styrelse Anna-Carin Månsson, Erik Brändström och Peter Ideström har på ordinarie bolagsstämma idag valts in i Perseas styrelse. Stämman omvalde Curt Hardegård, Örjan Håkanson, Per-Arne Nordlander och Mikaelis Weidemanis. Anna-Carin Månsson har bla byggt upp telemarketingföretaget Exit Marketing och efter försäljning av detta deltagit i ett antal intressanta affärsutvecklingar. Anna-Carin Månsson arbetar idag med flera affärsutvecklingsprojekt. Erik Brändström arbetar idag som Investment Manager i Investment AB Spiltan och Peter Ideström, tf VD och koncernchef i Persea AB. Bolagsstämman beslutade att lämna utdelning för räkenskapsåret 2002 med 1 krona per aktie. - " Persea får att fint tillskott av kvinnlig entreprenörskraft med Anna-Carin Månsson. Särskilt viktigt givetvis eftersom en stor del av Perseas kunder är kvinnliga frisörer, ofta egna företagare." säger Perseas styrelseordförande Curt Hardegård. För ytterligare information: Curt Hardegård, Styrelseordförande Persea AB, telefon 0703-94 53 84 Peter Ideström, tf VD/Koncernchef Persea AB, VD Persea Sverige AB, telefon 08-556 020 94, 070-538 10 71, peter.i@persea.se Pähr Bennett, Investor Relations Persea AB, telefon 08-556 020 96, 070-538 10 73, pahr.b@persea.se Om Persea AB Persea bedriver försäljning och marknadsföring av högkvalitativa, kosmetiska hårvårdsprodukter för professionellt bruk av frisörer samt vidareförsäljning till slutkonsumenter via frisörer. Persea innehar agenturen för varumärket Goldwell i Sverige och Frankrike. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT01430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/24/20030424BIT01430/wkr0002.pdf