Hjultorget den 20 – 21 maj på Kistamässan:   Det senaste inom hjälpmedel, bostads- och bilanpassning

Hjultorgets signum har redan från starten för 29 år sedan varit att bevaka användarperspektivet. Det är en unik mässa där besökarna kan prova, klämma och känna på utställarnas produkter eller tjänster inom hjälpmedel-, bil- och bostadsanpassning.

Mässans syfte är att skapa direktkontakt mellan utställarna och de som ska använda produkterna. Hjultorget blir allt mer populärt och välkänt. På Hjultorget kan man få tips om vad man kan göra åt bostaden för att den ska fungera bättre eller hur bilen kan förändras så att man trots sin funktionsnedsättning kan få ta del av den frihet som bilen ger.

Vi är stolta över det innehållsrika seminarieprogram vi har utarbetat tillsammans med Dietisternas Riksförbund, Fysioterapeuterna samt Sveriges Arbetsterapeuter. Dessutom anordnar vi tillsammans med Kistamässan den 20 maj en endagskonferens för dem som arbetar med hjälpmedel - Mötesplats hjälpmedel.

-       Vi har gått från 17 utställare första mässan - till i år 110. En otrolig utveckling och vi hoppas på besöksrekord, säger Pelle Kölhed, ordförande i Personskadeförbundet RTP och medarrangör för Hjultorget.

Media är välkomna att komma till Hjultorget på Kistamässan den 22-23 maj.

Boka in en intervju med Pelle Kölhed som är en av initiativtagarna till den första Hjultorgsmässan som startades för 29 år sedan. Han kommer att finnas på Kistamässan, Monter E:08 båda dagarna och är tillgänglig för en intervju mellan klockan 10.30 – 17.00 tisdagen den 20 maj samt mellan klockan 09.00 – 17.00 onsdagen den 21 maj.

Program samt registrering hittar du på: www.hjultorget.nu

Kontakt:
Helena Tiderman, informations- och pressansvarig, Personskadeförbundet RTP