Battleriff Gaming AB väljer Perspective Communication som kommunikationspartner

Göteborgsbaserade e-sportbolaget Battleriff Gaming AB har valt kommunikationsbyrån Perspective Communication till sin framtida kommunikationspartner. Battleriff, som nyligen förvärvade e-sportbolaget Red Reserve AB för sex miljoner kronor, har snabbt etablerat sig som en av de större aktörerna inom den starkt expanderande gamingbranschen.

Nu har Battleriff också skrivit ett långsiktigt samarbetsavtal med kommunikationsbyrån Perspective Communication.
– E-sporten är en av de mest expansiva och mest spännande branscherna och här ligger svenska Battleriff, som är en virtuell e-sportarena, i framkant. När traditionella idrotter tenderar att tappa utövare och intresse så fortsätter e-sporten att öka lavinartat, säger Lars Sjögrell, vd på Perspective Communication.

Den internationella e-sportmarknad beräknas omsätta cirka 700 miljoner dollar 2017 och 1500 miljoner dollar 2018.
– Battleriff och Red Reserve har redan idag en mycket stark och spännande position på den glödheta e-sportsmarknaden. Med ett nära samarbete med Perspective ska vi nu bli ännu starkare och attraktivare för samarbetspartners, gamers och sponsorer, säger Battleriffs vd Torbjörn Vinsell.

Red Reserve är ett väletablerat internationellt varumärke inom e-sport som har professionella e-sportlag inom COD (Call of Duty), FIFA och Gears of War. Red Reserve har också ett ”gaminghus” i Florida med sex stycken kontrakterade youtubers/content providers som på heltid producerar och distribuerar e-sport- och COD-relaterat innehåll via exempelvis YouTube, Twitter och Instagram där de har miljontals följare.

Bland huvudägarna i Battleriff finns Storytels huvudägare Jonas Sjögren. En annan storägare är riskkapitalbolaget Optinator i Göteborg AB. Bland de större ägarna finns också Magnus Claesson, delägare i fastighetsbolaget CA Fastigheter samt Marcus Fransson medgrundare och delägare i appen Fishbrain.

För ytterligare information:
Lars Sjögrell, vd Perspective Communication, tfn +46 702 69 53 00, lars.sjogrell@perspective.se
www.perspective.se
Torbjörn Vinsell, vd, tfn +46 709 39 58 08, torbjorn@battleriff.com
www.battleriff.comwww.ir.battleriff.com
www.redreserve.org

Citat

E-sporten är en av de mest expansiva och mest spännande branscherna och här ligger svenska Battleriff, som är en virtuell e-sportarena, i framkant. När traditionella idrotter tenderar att tappa utövare och intresse så fortsätter e-sporten att öka lavinartat.
Lars Sjögrell, vd på Perspective Communication