Marknadscheferna väljer Perspective Communication ”Fullskaligt PR-samarbete i nytt tvåårsavtal”

Marknadscheferna Norden AB har valt Perspective Communication som PR-partner. Samarbetsavtalet är tecknat för de två kommande åren.
– Vi har haft ett mindre samarbete tidigare som fungerat bra. Nu tar vi steget och gör ett fullskaligt PR-samarbete med Perspective, säger PeO Axelsson, grundare av och vd för Marknadscheferna som är Sveriges största nätverk för beslutsfattare inom marknad och kommunikation.

Avtalet gäller 2015 och 2016 och Perspective kommer att ansvara för Marknadschefernas externa kommunikation.

– Marknadscheferna har snabbt vuxit i Stockholm, Göteborg och Malmö och är idag Sveriges största nätverk för beslutsfattare inom kommunikation och marknad. Med klok kommunikation och ett nära samarbete kommer vi att bidra till fortsatt utveckling av nätverket, säger Lars Sjögrell, vd på Perspective Communication.

Perspective, som startade 1999, har liksom Marknadscheferna verksamhet i Stockholm och Göteborg.

– Marknadscheferna har ett brett utbud med bland annat ett mycket aktivt nätverk, egen tidning, rekrytering, utbildningar och kurser. Här kan man ta pulsen på Sveriges marknadschefer och skapa aktuella branschundersökningar. Med över 3 500 medlemmar och ett nätverk som når
13 000 marknadsansvariga har Marknadscheferna tillgång till Sveriges största kunskap om marknad och kommunikation i Sverige, så uppdraget är verkligen både spännande och hedrande, säger Lars Sjögrell.

För ytterligare information, kontakta:
Lars Sjögrell, vd Perspective Communication AB, tfn 070-269 53 00
www.perspective.se
PeO Axelsson, vd Marknadscheferna Norden AB, tfn 070-540 14 12

www.marknadscheferna.se

Perspective Communication AB arbetar med PR – det vill säga kommunikation i icke köpta medier – för att hjälpa uppdragsgivarna att skapa, bibehålla och utveckla ömsesidiga och förtroendefulla relationer med omvärlden. Genom att samordna dessa insatser med uppdragsgivarens övriga kommunikation, skapas förutsättningar att påverka attityder och beteenden i omvärlden. Perspective Communication, som finns i Göteborg och Stockholm, startade sin verksamhet 1999 och arbetar branschövergripande med uppdragsgivare som representerar såväl offentlig förvaltning som näringsliv och organisationer. Perspective Communication är medlem i branschföreningen Svenska PR-företagen.