Modexa väljer Perspective Communication

vd för Perspective Communication.

Nyligen blev det klart att Synoptik valt Perspective Communication som PR-partner. Nu har Perspective, som finns i Göteborg och Stockholm, klart med en ny avtalskund, Modexa.

Modexa har huvudkontor i Borås och tillverkning i Västerås. Man har under de senaste 20 åren levererat nästan 200 000 kök till fastighetsägare över hela Sverige. Genom att använda befintliga stommar förnyas köken med fokus på miljö, återvinning och ekonomi. Renoveringen görs alltid i nära samarbete med både hyresgäster och fastighetsbolag. Företagets omsättning var 2013 cirka 120 miljoner kronor.
– Modexa har stora realistiska expansionsplaner för framtiden. Att kommunicera tydligare och mer blir viktigt när man nu ökar tillväxttakten och tar en ny position på en spännande marknad, säger Lars Sjögrell.

– Vi har spännande utmaningar framför oss där vi måste synas och kommunicera på ett annat sätt än tidigare. I det arbetet blir Perspective, som har bred branscherfarenhet, en viktig samarbetspartner, säger Torgny Hellberg, vd för Modexa.

På Perspective Communication kommer i första hand Lars Sjögrell, PR-konsult, och Ann Waldeborn, kundansvarig, att arbeta med Modexa.

För mer information, kontakta gärna
Lars Sjögrell, vd för Perspective Communication AB, tfn 0702-69 53 00, lars.sjogrell@perspective.se

Torgny Hellberg, vd för Modexa, tfn 0709-61 00 90 torgny.hellberg@modexa.se

www.perspective.se

www.modexa.se

Perspective Communication AB arbetar med PR – det vill säga kommunikation i icke köpta medier – för att hjälpa uppdragsgivarna att skapa, bibehålla och utveckla ömsesidiga och förtroendefulla relationer med omvärlden.
Genom att samordna dessa insatser med uppdragsgivarens övriga kommunikation, skapas förutsättningar att påverka attityder och beteenden i omvärlden. Perspective Communication, som finns i Göteborg och Stockholm, startade sin verksamhet 1999 och arbetar branschövergripande med uppdragsgivare som representerar såväl offentlig förvaltning som näringsliv och organisationer. Perspective Communication är medlem i branschföreningen Svenska PR-företagen.

Snabbfakta

Modexa, Sveriges största leverantör av köksrenovering för hyresrätter, väljer Perspective Communication som PR-partner. – Det ska bli spännande att få vara med på den resa som Modexa nu har påbörjat och där man vill spela en väsentlig roll i det enorma renoveringsarbete som framför allt miljonprogrammet står inför, säger Lars Sjögrell, vd för Perspective Communication.

Citat

Det ska bli spännande att få vara med på den resa som Modexa nu har påbörjat och där man vill spela en väsentlig roll i det enorma renoveringsarbete som framför allt miljonprogrammet står inför.
Lars Sjögrell, vd för Perspective Communication