Offensivt Idrottens spel väljer Perspective Communication

Storsatsande Idrottens Spel-koncernen har valt kommunikationsbyrån Perspective Communication som PR-partner. Idrottens Spel omsätter cirka 550 miljoner kronor och levererade nästan 33 miljoner till idrottsrörelsen 2012.

– Jag har jobbat med Perspective tidigare och har mycket goda erfarenheter. När vi nu går in i en expansiv och offensiv fas är det viktigt att ha en stabil PR-partner, säger Matz Wallander, koncernchef på Idrottens Spel, där bland annat Idrottens Bingo AB ingår.

Uppdraget för Perspective är på koncernnivå och man ska också bistå de olika dotterbolagen, Idrottens Bingo, IDP och Reklamservice i Halmstad AB.

– Idrottens Spel finns bara för att skapa resurser till idrotts- och föreningslivet. Vilket är häftigt att bidra till. Vetskapen om vilken nytta och glädje dessa pengar ger inspirerar förstås. Idrottens Spels position är unik, lite klämd mellan monopolet Svenska Spel och utländska aktörer som inte betalar en krona i svensk skatt och med diffusa ägare. Att sätta lampan på och belysa skillnaden mellan de olika aktörerna i branschen blir en spännande uppgift för oss. Samtidigt går Idrottens Spel in i en expansiv period och här kommer att finnas många bra saker att kommunicera i framtiden, säger Lars Sjögrell, vd Perspective Communication.

För ytterligare information kontakta:
Matz Wallander, koncernchef Idrottens Spel, tfn 010-250 20 01
mats.wallander@idrottensspel.se
        www.idrottensspel.se
Lars Sjögrell, vd Perspective Communication, tfn 0702-69 53 00
lars.sjogrell@perspective.se
               www.perspective.se

Perspective Communication AB arbetar med PR – det vill säga kommunikation i icke köpta medier – för att hjälpa uppdragsgivarna att skapa, bibehålla och utveckla ömsesidiga och förtroendefulla relationer med omvärlden.
Genom att samordna dessa insatser med uppdragsgivarens övriga kommunikation, skapas förutsättningar att påverka attityder och beteenden i omvärlden. Perspective Communication startade sin verksamhet 1999 och arbetar branschövergripande med uppdragsgivare som representerar såväl offentlig förvaltning som näringsliv och organisationer. Perspective Communication är medlem i branschföreningen Svenska PR-företagen.