Perspective Communication får PR-uppdrag för Gothenburg Horse Show

Gothenburg Horse Show väljer Perspective Communication som PR-byrå. Avtalet sträcker sig över två år, till och med evenemangets 40-årsjubileum 2016.

– Vi är glada och stolta att Gothenburg Horse Show har valt oss för att sköta PR-arbetet runt Gothenburg Horse Show 2015 och samtidigt bygga upp kommunikationen inför
40-årsjubileet. Det är ett fantastiskt roligt och spännande uppdrag, säger Anna Creutz, PR-konsult och ansvarig för Gothenburg Horse Show på Perspective.

Gothenburg Horse Show, som är en av världens största inomhustävlingar för ridsport, kommer 2016 även att stå värd för världscupfinalerna i hoppning och dressyr.

– Vi har redan nu börjat bygga upp kommunikationen för jubileet 2016 och har hittat den erfarna och strategiska PR-partner som vi önskade. Vi har god erfarenhet från att tidigare ha arbetat med Perspective Communication och ser fram emot samarbetet, säger Bengt-Åke Landin, marknadschef på GotEvent, som driver Gothenburg Horse Show i samarbete med Svenska Ridsportförbundet.

Sedan Gothenburg Horse Show startade har arrangemanget dragit över 2,5 miljoner besökare och lockar alltid den yppersta världseliten inom ridsporten. Parallellt med tävlingarna pågår även den stora mässan Eurohorse på Svenska Mässan.

För ytterligare information, kontakta:
Anna Creutz, PR-konsult, Perspective Communication, tfn 0703-08 10 77, anna.creutz@perspective.se

www.perspective.se

Perspective Communication AB arbetar med PR – det vill säga kommunikation i icke köpta medier – för att hjälpa uppdragsgivarna att skapa, bibehålla och utveckla ömsesidiga och förtroendefulla relationer med omvärlden.
Byrån startade 1999 i Göteborg och har kontor i Göteborg och Stockholm. Perspective Communication arbetar branschövergripande med uppdragsgivare som representerar såväl offentlig förvaltning som näringsliv och organisationer. Perspective Communication är medlem i branschföreningen Svenska PR-företagen.