Perspective Communication ny PR-byrå för Caregen Nordic AB – skall lansera innovativa cosmeceutical-produkter i Norden

Göteborgsbyrån Perspective Communication har fått PR-uppdraget att lansera Caregen Nordics cosmeceutical-produkter, med innovativ peptidteknik mot den nordiska marknaden. Uppdraget innefattar fullservicekommunikation för Caregen Nordic AB som är ett ”direktdistributionsföretag” till sydkoreanska Caregen.

Med ny innovativ teknik, 142 patenterade biologiska peptider och en dokumenterad förankring i medicinsk kosmetika och medicinsk hudvård är sydkoreanska Caregen ett av världens ledande företag inom cosmeceuticals.

– För bara några år sedan smög man med att man exempelvis gjorde botox i pannan. Idag är det något man lägger upp på instagram. Med peptider och medicinsk forskning som grund tar branschen ett väldigt stort och positivt kliv in i framtiden. Här är Caregen och deras produkter en ledande, viktig och seriös aktör, säger Lars Sjögrell, vd för Perspective.

Uppdraget innefattar fullservicekommunikation för Caregen Nordic som är ett direktdistributionsföretag till sydkoreanska Caregen. Företaget grundades år 2011, och har idag patenterat 142 biologiska peptider som återfinns i deras produkter inom hud-och hårvård. Tack vare vetenskaplig medicinsk forskning från Caregen Research Center har de lyckats ta fram revolutionerande produkter inom både dermatologi och skönhetsbehandlingar.

– Jag minns när journalister slog sig upp på podiet för att få testa Restylane när det lanserades i mitten på 90-talet. Caregens produkter är lika revolutionerande som Restylane var då, men mer effektivt, hållbart och naturligt. Det är moderna och hållbara produkter som kommer att förpassa gamla tidens behandlingar in i historieböckerna, fortsätter Lars Sjögrell.

– Som exklusiv distributör är vi i full gång med att introducera oss själva och våra produkter på den skandinaviska marknaden. Genom vårt samarbete med Perspective tar vi nu ytterligare ett kliv framåt. Tillsammans med dem och en kraftigt växande efterfrågan inom estetiska hållbara och fungerande produkter går vi mot en spännande tid till mötes, säger Sophia Åberg, försäljningsansvarig för Caregen Nordic.

Vad är cosmeceuticals?

Cosmeceuticals är ett engelskt uttryck som är en kombination av ”cosmetics” och ”pharmaceuticals”. Begreppet definieras som medicinsk kosmetika eller medicinsk hudvård och används av produkter inom skönhetsbranschen som innehåller bioaktiva ämnen.

Hos Perspective kommer teamet främst bestående av Annika Krusensten (projektledare PR, mitten i bild),Linnea Schmeling (kundansvarig, t.v) och Lars Sjögrell (PR-konsult, t.h) att arbeta med Cargen Nordic.

_______________________________________________________________________________________________

Lars Sjögrell, press- och kommunikationsansvarig

tfn: +46 702 69 53 00

lars.sjogrell@perspective.se

www.perspective.se

Sophia Åberg, försäljningsansvarig Caregen

Tfn +46 732 25 09 20

sophia@caregennordic.se

www.caregennordic.se

Om Perspective Communication

Perspective Communication AB är en av Göteborgs äldsta PR-byråer med drygt 20 års erfarenhet inom kommunikationsbranschen. Perspective startade 1999 och arbetar branschövergripande med uppdragsgivare inom såväl offentlig förvaltning som näringsliv och organisationer. Förutom klassisk PR jobbar man med bland annat strategisk rådgivning, IR, sociala medier och krishantering.

Om Caregen Nordic

Caregen Nordic är ett distributionsbaserat företag åt Caregen. Caregen grundades år 2001 i Sydkorea av Dr. Chung Yongji och har idag patenterat över 140 olika biomimetiska peptider. Bolaget är ett världsledande cosmeceutical-företag som bedriver forskning och utveckling av biologiska peptider, stamceller och tillväxtfaktorer. De har sin expertis inom dermatologi och utvecklar läkemedel för såväl skönhetsbranschen som för hudsjukdomar. Caregens produkter finns tillgängliga i Caregen har strikt kvalitetskontroll och har bland annat tilldelats CE-märkning och certifiering ISO 9001:2000 och 14001

Citat

Jag minns när journalister slog sig upp på podiet för att få testa Restylane när det lanserades i mitten på 90-talet. Caregens produkter är lika revolutionerande som Restylane var då, men mer effektivt, hållbart och naturligt. Det är moderna och hållbara produkter som kommer att förpassa gamla tidens behandlingar in i historieböckerna.
Lars Sjögrell, VD & PR-konsult på Perspective Communication