Stor- och nysatsande Five Seasons väljer Spinn-vinnaren Perspective Communication

Stor- och nysatsande Five Seasons, en av Sveriges ledande leverantörer av sport och lifestyle-kläder, väljer Perspective Communication som samarbetspartner för PR och kommunikation. Familjeföretaget Five Seasons har som mål att bli den största leverantören av sport och lifestyle-kläder inom sitt segment i Europa.
I förra veckan vann Perspective Communication Spinn 2014 i klassen Årets massmediekampanj tillsammans med reklambyrån Stendahls.

– Vi är naturligtvis mycket stolta över att Five Seasons väljer oss som PR-byrå. Vi har den branscherfarenhet som krävs och ser verkligen fram emot att få vara en del i Five Seasons nya satsning där vi ska bidra till att de infriar sina mål, säger Lars Sjögrell, vd och PR-konsult på Perspective Communication.

Five Seasons såldes 2006 av familjen Johansson till riskkapitalbolaget EQT. 2010 köpte familjen tillbaka företaget och satsar nu på genomgripande förändringar som ska dubbla omsättningen på tre år.
– Vi har redan gjort stora förändringar som mottagits mycket väl av marknaden. Perspectives långa erfarenhet kommer vara ett viktigt verktyg för att nå ut med vårt nya budskap till rätt målgrupper, säger Erik Johansson, som tillträdde som vd för Five Seasons i våras.

Från Perspective Communication kommer i första hand Lars Sjögrell, PR-konsult och Olof Mattson, kundansvarig att arbeta med Five Seasons.

Om Five Seasons
Five Seasons grundades 1982 och är en av de ledande
leverantörerna inom sport och lifestyle-kläder. Bolagets uttalade mål är att bli den ledande leverantören av sport och lifestyle-kläder i ”value-segmentet” till Europas sportkedjor och oberoende större branschaktörer. Five Seasons, som har sitt huvudkontor i Göteborg, samarbetar med ledande frilansdesigners för att optimera design och funktion i förhållande till pris.

För ytterligare information:
Lars Sjögrell, vd och PR-konsult, Perspective Communication AB