TFS fullföljer erbjudandet till Petrosibirs aktieägare

Report this content

TFS erbjudande till ägarna av Petrosibir har nått en mycket hög grad av acceptans. Vid utgången av ordinarie anmälningstid hade ägare till drygt 97 procent av aktierna i Petrosibir accepterat erbjudandet.

Temporär Förvaltning i Stockholm ABs (”TFS”) erbjudande till ägarna av Petrosibir har accepterats av ägare till 19 266 501 aktier (motsvarande drygt 97 procent av aktierna) och ägare till samtliga 800 000 teckningsoptioner. Alla villkor för erbjudandet är uppfyllda och TFS fullföljer därmed erbjudandet. För att ge resterande aktieägare i Petrosibir en ny möjlighet att ta ställning till erbjudandet har styrelsen i TFS beslutat att förlänga anmälningstiden till den 1 juni 2009 kl 16.00. - Vi är glada över att så många valt att tacka ja till erbjudandet. Petrosibir genomför ett framgångsrikt prospekteringsprogram och har uppmätt kommersiella flöden av olja i bolagets första borrhål. Samgåendet med TFS ger oss en plattform att ta tillvara på alla attraktiva affärsmöjligheter som oljemarknaden nu erbjuder, säger Petrosibirs vd Robert Karlsson De nya aktierna i TFS som emitteras till de ägare i Petrosibir som tackat ja till erbjudandet beräknas finnas tillgängliga för handel i mitten av juni 2009. Styrelsen i TFS avser att inom kort kalla till en extra bolagsstämma med anledningen av den förändrade verksamheten och ägarbilden i TFS. För mer information, vänligen kontakta: Robert Karlsson, vd Petrosibir, tfn +46 709-565 141 www.petrosibir.com Erik Lindholm, vd TFS, tfn +46 734 330 327 www.temporarforvaltningistockholm.se