Pfizer i Almedalen

För tredje året arrangerar läkemedelsföretaget Pfizer ett seminarium under Almedalsveckan i Visby. Årets arrangemang går under rubriken ” Elitpatienterna – och alla vi andra – ett seminarium om informerade patienter och orättvis patientinformation” och äger rum tisdagen den 10 juli klockan 14-16 på Strand Hotell (Teatern).

– Pfizer vill vara en aktiv part i diskussionerna om den framtida hälso- och sjukvården i Sverige, säger Sven-Eric Söder, informationsdirektör på Pfizer. Vi har stor kompetens och erfarenhet när det gäller hur läkemedel fungerar och bör användas. Att delta under Almedalsveckan är ett viktigt led i vår strävan att i en dialog med sjukvårdens aktörer bidra till att våra läkemedel används på bästa sätt för både patienterna och samhället i övrigt.

Årets seminarium handlar om patientinformation. Skillnaderna är stora mellan patienter som sitter på stora mängder information, och de som inte gör det. Välinformerade patienter får bättre behandling än oinformerade. Ska det behöva vara så?

Medverkande:
Marie Wedin, Läkarförbundet
Margareta Nilsson, Diabetesförbundet
Björn Beermann, Läkemedelsverket
Johan Pehrson (fp), socialutskottet
Niklas Prager, VD Pfizer

Samtalsledare: Anders Milton

För mer information om Pfizers deltagande i Almedalen, kontakta informationsdirektör
Sven-Eric Söder tel 0768-89 29 49 eller Martina Lind, tel 0768-89 29 62.