PFO släpper ny trygghetsapp för Android mobiler med unik Pull Plug funktion

Report this content

Med PFOs Pull Plug funktion blir hörlurarna och mobilen ett distret och lättanvänt trygghets- och överfallslarm. Funktionen är en del av PFO Shield appen som lanseras idag på Google Play för Androider.

Sverige är ansett som ett av världens säkraste länder men vad många inte känner till är att Sverige har Europas högsta överfall och våldtäktsstatistik. Med PFO Shields 'Pull Plug' funktion kan du skicka ett larm med din position genom att enkelt rycka ur hörlursladden.

Med en enda rörelse så startar man all intelligens redan inbyggd i dagens smarta mobiler samt PFOs utvecklade positioneringsystem; GPS, WI-FI, GSM, gyro och accelerometer. PFO Shield Appen positionerar appanvändaren med hög precision och detta streamas i realtid till valda vänner som kan följa på karta. Larmmottagaren kan via appen ringa direkt till den som larmat samt chatta.

Androidversionen som har utvecklats av PFOs moderbolag Boomslang Instruments har även funktioner som lokaliserar och trackar andra värdefulla ägodelar, cyklar, husdjur samt det innovativa PFO armbandet.

PFO Shield appen kan laddas ner gratis på Google Play och iTunes. För mer information gå till pfoapp.com.

Johan Carlsson, VD
46 73 6208610
johan.carlsson@pfoinc.com

PFO är ett svenskt varumärke som kombinerar funktion, design och säkerhet. Bakom PFO står utvecklare av militär högteknologi, Grammy vinnaren grafiska designern Stefan Sagmeister och svenska industridesignern Oscar Magnuson.

PFOs moderbolag Boomslang Instruments ägs bland andra av Manchester Unites manager Sir Alex Ferguson, Australian Open och Davis Cup vinnaren Thomas Johansson,  entreprenören Richard Båge.

Taggar: