Lansering av DrugLog™ på Pharmacologs nya hårdvaruplattform

Pharmacolog presenterar DrugLog™ på en ny hårdvaruplattform vid den 27:e årliga kongressen arrangerad av The European Association of Hospital Pharmacists (EAHP) i Lissabon, Portugal, 22-24 mars.

Under EAHP-kongressen, med en publik på upp till 4 000 sjukhusapotekare, kommer Pharmacolog att visa upp en ny version av DrugLog™ som är utformad för att förbättra databehandlingen och användarupplevelsen tillsammans med förbättrade kommunikationsmöjligheter. Både DrugLog™ och PrepLog™, som används för kvalitetskontroll av läkemedelsberedningar, kommer att erbjudas på den nya plattformen vilket också möjliggör högre produktionsvolymer och säkerställer framtida leverans av kritiska komponenter.

Pharmacolog Dashboard™ som nyligen introducerades på marknaden kommer också att demonstreras på EAHP. Det nya webbaserade verktyget är kompatibelt med hela Pharmacologs produktportfölj och ger en samlad bild över genomförda läkemedelsberedningar samt möjlighet att justera rutiner för att maximera patientsäkerheten.

Per Persson, VD för Pharmacolog kommenterar: "Med DrugLog™ på en ny hårdvaruplattform fortsätter vi att bygga vårt rykte som en ledande tillverkare av instrument för läkemedelsvalidering. Vi tillhandahåller en unik teknik som hjälper sjukhusapotek och vårdpersonal att säkerställa patientsäkerhet i samband med infusionsbehandlingar. Med förbättrad databehandling och kommunikationsmöjligheter står vi förberedda för fortsatt digitalisering inom vården."

Per Persson, VD

E-post: per.persson@pharmacolog.se