Pharmacolog genomför förändringar i styrelse och ledning

Pharmacolog i Uppsala AB (publ) meddelar att Erik Hedlund, tillförordnad vd, återgår till rollen som styrelseordförande och Lars Gusch, tidigare COO, har utsetts till vd för bolaget.

Pharmacologs styrelse har idag ingått ett nytt avtal med nuvarande COO Lars Gusch, som tar över som vd för bolaget med omedelbar verkan. Lars Gusch anställdes som COO på Pharmacolog i januari 2022 och var tidigare utvecklingschef på bolaget under 2019-2020.

Erik Hedlund, styrelseordförande, kommenterar: “Vi är glada över att Lars har valt att tacka ja till att leda Pharmacolog. Lars har haft en betydande roll i implementeringen av SaaS-erbjudandet och har lång erfarenhet av både utveckling och operativ ledning i företaget. Lars har dessutom etablerat goda samarbeten med Pharmacologs distributörer och strategiska partners och står därmed rustad att bredda distributionsnätet för att säkerställa hög tillväxt.”

Erik Hedlund, styrelseordförande

E-post: erik.hedlund@pharmacolog.se

Följande varumärken ägs och skyddas av Pharmacolog i Uppsala AB: Pharmacolog™-logotyp, DrugLog™, WasteLog™, PrepLog™ och Pharmacolog Dashboard™.

Bolagets Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB som nås på telefonnummer 08-5030 15 50 eller via ca@mangold.se.