Pharmadule har fått en order från Baxter Healthcare Corporation

Pharmadule har fått en order från Baxter Healthcare Corporation Pharmadule, en division av Pharmadule Emtunga AB, har fått en order på en komplett anläggning för aseptisk tillverkning, som ska levereras till Baxter Healthcare Corporation i USA. Ordervärdet uppgår till drygt 300 miljoner SEK med en option på ytterligare 200 miljoner. Anläggningen projekteras i Stockholms- och Göteborgskontoren och tillverkas i Pharmadule Emtungas produktionsanläggningar i Göteborg och Emtunga. Överlämnandet till Baxter kommer att ske i januari 2005. För mer information kontakta: Tomas Wängberg, VD Tel: + 46-512 32444 Mobil:+46-705 942 444 E-mail: tomas.wangberg@pharmadule.com Pharmadule är en division inom Pharmadule Emtunga AB. Pharmadule Emtunga levererar hög-teknologiska modulära anläggningar inom läkemedel, bioteknik, olja, gas och telecom. Antalet anställda inom Pharmadule Emtunga AB är ca 500. Verksamheten bedrivs i Stockholm, Göteborg och Vara. Koncernen Pharmadule Emtunga AB består av tre divisioner: Pharmadule levererar kompletta modulära fabriker till läkemedels- och bioteknikindustrin för tillverkning av läkemedel. Emtunga förser olja- och gasindustrin med bostadsmoduler och tekniska moduler för bl a plattformar ute till havs. FlexEnclosure levererar sk shelters för telecom sektorn, moduler för mikroturbiner samt annan teknisk utrustning. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/06/20030806BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/08/06/20030806BIT00260/wkr0002.pdf