Inleder försäljning av EWR-101

PharmaLundensis har inlett försäljning av apparaten EWR-101, vilken är baserad på bolagets patentskyddade teknologi för att kraftigt reducera slaskproduktionen vid evaporator rening av industriellt avfallsvatten. Apparaten kan ge stora besparingar inom avfallshanteringen för företag inom kemi/biotech/läkemedel.

Såsom beskrevs i senaste halvårsrapporten, Punkt 4, har PharmaLundensis genomfört en utvärdering av lämplig kommersialiseringsstrategi för bolagets patent SE1551412A1 som reducerar slaskproduktionen vid evaporator rening av industriellt avfallsvatten. Det har beslutats att den mest lovande vägen för kommersialisering är att erbjuda en fullständig maskin som arbetar med bolagets patentskyddade teknologi. För att bygga denna enhet, vilken benämns EWR-101, avser vi att samarbeta med ett teknikkonsultbolag som bygger maskiner på beställning utifrån företagens kapacitetsbehov. Apparaterna baseras på de prototyper och den kompetens som tidigare utvecklats inom EcoFilter projektet. Betalningsmodellen blir en installationskostnad samt årlig licens. Vi har kontaktat företag inom kemi/läkemedel/biotech och upplever ett stort intresse för vår teknologi. Användning av EWR-101 reducerar mängden koncentrat kraftigt, samt överför föroreningarna till fast material. Detta kan ge stora ekonomiska besparingar i avfallshanteringen för företag som använder enheten.

Mer information hittas i bifogat produktblad.