Amerikanska National Institute of Health avser att köpa HoloMonitor

Amerikanska National Institute of Aging avser att inhandla ett HoloMonitor-instrument från Phase Holographic Imaging. National Institute of Aging är en del av National Institutes of Health (NIH), ett statligt organ för att främj­a medicinsk forskning.

Ytterligare information om direktupphandlingen finns härwww.fbo.gov

Web: www.phiab.com – Live cell imaging & analysis

Phase Holographic Imaging (PHI) är ledande i utvecklingen av banbrytande instrumentering och mjukvara för time-lapse cytometri. Sedan det första instrumentet introducerades 2011 erbjuder PHI idag en serie produkter för kvantitativ långtidsanalys av levande cellers dynamik som kringgår nackdelarna med traditionella mätmetoder, vilka kräver toxisk infärgning. Med huvudkontoret i Lund marknadsför PHI bolagets produkter genom ett nätverk av internationella distributörer. Genom att aktivt främja forskning och användning av time-lapse cytometri utökar PHI sin kundbas och sina vetenskapliga samarbeten inom cancerforskning, inflammatoriska och autoimmuna sjukdomar, stamcellsbiologi, genterapi, regenerativ medicin och toxikologiska studier.