Gladstone Institutes, University of California och PHI bildar gemensamt Center of Excellence

Gladstone Institutes, University of California i San Francisco (UCSF) och Phase Holographic Imaging (PHI) bildade nyligen San Francisco’s Center of Excellence for Holographic Imaging Cytometry. Centret är en utvidgning av det framgångsrika Center of Excellence-programmet mellan UCSF och PHI, vilket bland annat har resulterat i en rad publikationer i framstående vetenskapliga tidskrifter1.

Med stöd av PHI syftar centrets aktiviteter till att sprida kunskap om holografisk cytometri och maskin­inlärning baserad på artificiell intelligens. Utöver nyskapande forskning kommer centret att bedriva utbildning och ge teknisk support till forskare i det omgivande San Francisco-området.

Gladstone Institutes är en oberoende ideell organisation för livsvetenskapsforskning lokaliserat i Mission Bay, mittpunkten för biomedicinsk forskning i San Francisco-området. Gladstone främjar spetsforskning genom att bedriva okonventionell forskning och finansiera stora idéer.

UCSF är en del av University of California, världens främsta universitetssystem för högre utbildning och forskning. UCSF är det enda av University of Californias 10 campus som är helt inriktat på medicinsk forskning och vård.

1Se University of California San Francisco – Holographic Imaging Cytometry Center of Excellence.