PHI lanserar App Suite 2 – fler appar och bredare tillämpning

PHI kommer den 29 april 2019 att lansera mjukvaran App Suite™ 2 tillsammans med en uppdaterad hemsida med en integrerad e-handelsdel.

App Suite 2 är den andra utgåvan i en serie planerade App Suite-lanseringar, utvecklade för att med PHI:s HoloMonitor-teknik tillhandahålla automatiska studier av levande celler med oöverträffad användar­vänlighet till forskare världen över. Den moduluppbyggda mjukvaran skapar en mer dynamisk affärsmodell och positionerar bolaget för ökad tillväxt via strategiska samarbeten.

App Suite utför automatiskt populationsanalyser av levande celler genom att individuellt kvantifiera celler över tid. Mjukvaran spelar automatiskt in och bearbetar multipla time-lapse filmer medan analysresultaten presenteras i realtid. För att inte äventyra försökens fysiologiska relevans sker försöken utan någon form av reagenser, vilket gör att experimentell data kan återanvändas av andra App Suite-applikationer för att åstad­komma flera mät­resultat från samma cellprov.

Den nya hemsidan erbjuder en användarvänlig design med förbättrad navigering och funktionalitet som gör det möjligt för kunder att överskådligt se hela produktportföljen. Webbshopen (e-handel) tillsammans med App Suite ger bolagets kunder ökad flexibilitet, då de kan beställa samt välja applikationer efter behov.

För ytterligare information gällande App Suite, gå till phiab.se och nu även phiab.com den 29 april.