Philadelphia Marabou är här!

Report this content

- Årets konstigaste nyhet? Nej, faktiskt inte så konstigt som det kanske låter. Nya Philadelphia Marabou är en härlig blandning av fräsch, krämig Philadelphia och läcker choklad från Marabou. Passar utmärkt som smörgåspålägg eller som ingrediens i bakning.

STOCKHOLM, Sverige - 7 november 2012

Sveriges mest kända färskost blandas nu med Sveriges mest älskade choklad. Blandningen av Philadelphia och choklad gör den till ett givet val både vid frukostbordet och fikastunden.

Ost + choklad = sant

Philadelphia Marabou är ett fräscht chokladpålägg för hela familjen. Bred den på en brödbit eller ett kex till exempelvis frukost eller mellanmålet, där den är ett smakfullt och läckert alternativ till mer traditionella pålägg.

– Vi har den senaste tiden presenterat många olika smaksatta Philadelphia-ostar men mixen med Marabou är definitivt den mest spännande hittills och skapar en helt egen produktkategori. Helt enkelt en chokladost som passar lika bra till fikat och mellanmålet som vid helgens långfrukost, säger Isabella Santos, Brand Manager Philadelphia.

Philadelphia Marabou kombinerar färskostens goda kvaliteter med mjölkchokladens goda smak och är helt fri från konserveringsmedel. Philadelphia Marabou innehåller bara 14 % fett och 85 kcal per portion. Philadelphia Marabou, som hittas i kyldisken, blir en del av det ordinarie sortimentet och finns i handeln från och med vecka 45.

Konstigare saker har hänt

Som en del i lanseringskampanjen har Philadelphia tagit fram kommunikationskonceptet ”Konstigare saker har hänt”. Med det vill man med glimten i ögat visa att produkten, som vid första anblick kan kännas lite märklig, faktiskt inte är så konstig. På kampanjsidan www.konstigaresakerharhänt.se publiceras kontinuerligt länkar till händelser som anses vara konstigare än den nya chokladosten. Kampanjen pågår till och med vecka 47.

Om Philadelphia Marabou:

• En krämig färskostprodukt med choklad
  • Innehåller 22 % choklad
  • Är fri från konserveringsmedel
  • Innehåller bara 14 % fett och 85 kcal per portion
  • Finns i kyldisken och ska förvaras kallt
  • Är mycket god på en bit bröd eller ett kex till exempelvis frukost eller mellanmål
  • Kan också användas till matlagning och bakning, exempelvis som topping på cupcakes

Visste du att…

• Den första bredbara färskosten togs fram i New York 1872
  • År 1880 fick färskosten fick namnet Philadelphia, efter staden Philadelphia som var känd för sin höga livsmedelskvalitet.
  • Philadelphia är den mest sålda bredbara osten i världen
  • Philadelphia lanserades för första gången i Sverige 1968
  • Idag är Philadelphia ett av världens mest kända varumärken i dagligvaruhandeln

Kontakt:

Isabella Santos

isantos@mdlz.com

Om Mondelēz International

Mondelēz International, Inc (NASDAQ: MDLZ) är global marknadsledare inom choklad, kex, sockerkonfektyr, kaffe och pulverdryck. Mondelēz International har en årlig omsättning på cirka 36 miljarder USD och verksamhet i över 80 länder. I Norden är vi ledande inom choklad, kaffe, färskost och chokladdryck. I vår produktportfölj har vi välkända varumärken som Marabou, Daim, Gevalia, V6, Stimorol, Philadephia, O´boy, Oreo, Tassimo och TUC.

Mondelēz International har cirka 1600 anställda. I Sverige finns vi i Upplands Väsby och Gävle. Läs mer på vår webbsida: www.kraftfoodsnordic.com

Den nuvarande verksamheten i Europa kommer att vara helägd av Mondelēz International, men det juridiska företagsnamnet förblir Kraft Foods Inc. fram till och med den 29 april.

Taggar:

Citat

Philadelphia Marabou är en chokladost som passar lika bra till fikat och mellanmålet som vid helgens långfrukost.
Isabella Santos, Brand Manager Philadelphia