Dubbel korg, dubbel glädje med Philips Dual Basket Airfryer

Report this content

Lagom till sommarens festligheter introducerar Philips sin senaste innovation inom matlagning – 3000 Series Dual Basket Airfryer. Som namnet avslöjar har den två korgar som synkar tillagningen av flera rätter samtidigt. Välj när maten ska vara klar och njut av solen eller mingla med gästerna under tiden.

Airfryern har blivit ett oumbärligt redskap i många svenska hem. Nu utökar Philips sin airfryer-portfolio med Dual Basket Airfryer, för att göra matlagningen ännu enklare och mindre tidskrävande. De två separata korgarna tillagar olika rätter samtidigt men med separata tillagningsfunktioner. Korgarna har tillsammans en kapacitet på nio liter, där den stora korgen passar perfekt för huvudrätten och den mindre för tillbehör eller mindre måltider. Oavsett vad du lagar går det att ställa in så att allt blir klart samtidigt och tillagat enligt önskat resultat.

Matlagning som är enkel och bidrar till gemenskap

– Med Dual Basket Airfryer vill vi skapa en enkel matlagningsupplevelse som ger mer tid över till att umgås och njuta av sommaren med nära och kära. Slipp allt krångel i köket med olika moment som ska timeas och imponera på gästerna med proffsresultat. Den här airfryern blir en svårslagen partner i köket, som gör sig lika bra hemma i stan som i sommarstugan, säger Jeanette Hammer, Marketing Manager på Versuni.

Smidig teknik för bekväm och energisnål användning

Philips Dual Basket Airfryer har en användarvänlig touch screen och åtta förinställda program som gör matlagningen enkel och smidig. Med hjälp av Rapid Air-tekniken garanteras att maten blir krispig på utsidan, saftig på insidan och jämnt tillagad. Utöver att skapa matlagning på hög nivå sparar Dual Basket Airfryer både tid och energi. Tillagningen tar bara några minuter* och energikonsumtionen är mindre än 70% mot en traditionell varmluftsugn**.

Designen gör den lätt att rengöra och alla avtagbara delar går att köra i diskmaskinen.

Ett stort receptbibliotek i HomeID-appen ger inspiration och skräddarsyr rätter perfekta till airfryern.

HomeID-appen finns tillgänglig att ladda ner i App Store (iOS) och Google Play (Android).

Philips 3000 Series Dual Basket Airfryer går att köpa via återförsäljare eller via Philips hemsida. Den kostar 2 799 kr och levereras med två års garanti.

**Test utfört på korv i den vänstra korgen jämfört med traditionella varmluftsugnar.

Om Versuni

Versunis syfte är att förvandla hus till hem. Med över 900 patent på sitt namn sträcker sig Versunis portfölj över köksapparater, kaffe, klimat-, kläd- och golvvård. Produkter under varumärket Philips inkluderar Airfryer, Espresso LatteGo, steamers, luftrenare och dammsugare. Deras andra varumärken är: Saeco, Gaggia, Preethi, Philips Walita, L'OR Barista och Senseo.

Versuni har sitt huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna, och har innovations-, tillverknings- och kommersiella centrum över hela världen, med närvaro i över 100 länder. Dess framgångsrika produktserier uppfyller EcoDesign-krav och återspeglar företagets engagemang för hållbara bästa praxis. Versuni var tidigare en affärsdivision inom Royal Philips, känt under namnet Philips Domestic Appliances.

För mer information, kontakta:
Felicia Lindqvist
Presskontakt, StrandbergHaage