Idag är svensk reklam bäst på Youtube

Den svenska reklambyrån Ahlstrand & Wållgrens film "Afterglow" som är gjord på uppdrag av Philips TV nådde på onsdagen den prestigefyllds förstaplatsen på bestofyoutube.com.

Filmen som är en bärande del i Philips TVs nya internationella marknadsföring, är gjord i samarbete med den amerikanska produktionsbyrån Sweetgrass. Uppdragsgivaren och intiativtagaren till den nya marknadsföringen är också svensk, Joakim Örnstig, marknadschef på TP Vision i Norden.

Den film som toppar best-of-youtube är ett klipp ur den 12 minuter långa filmen "Afterglow", som spelades in nattetid i Alaska och British Columbia under våren 2014. Media har kallat Afterglow "den kanske starkaste skidfilm som någonsin har gjorts". Den kommer att visas på ett 20-tal filmfestivaler den närmaste tiden och har redan vunnit två priser, bästa kortfilm och bästa foto på IF3, International Freeski Festival, i Montreal

Filmen kan ses här: https://www.youtube.com/watch?v=4DjdJydl-ds

Hela filmen kan ses här: https://www.youtube.com/watch?v=QJ0bAAA-QQU

Philips TV säljs och marknadsförs av TP Vision, ett bolag som ägs av TPV, en av världens ledande tillverkare av bildskärmar och TV.

Mediakontakt:

Joakim Örnstig, nordisk marknadsdirektör TP Vision

Tel: +46 70 832 24 64, mail: joakim.ornstig@tpvision.com

För högupplösta bilder, maila: helena.bengtsson@ahlstrandwallgren.se