Ljus- och bildrevolution i Philips Elevation och nya 9000-serien

Större och smartare Ambilight, klassledande bildkvalité i Ultra HD är två av de viktigaste nyheterna när Philips lanserar toppmodellerna Elevation och nya 9000-serien på IFA.

Philips toppmodeller har en lång tradition i TV-världen när det handlar om ledande bildkvalitet. Även i år tog 9000-serien hem EISA:s utmärkelse för bästa bildkvalitén. Det var 11:e året i rad och nu handlar det förstås om den högkvalitativa Ultra HD:n som finns i Philips nya 9000-serie.

Den andra stora nyheten som bidrar till en större TV-upplevelse finns i Philips Ambilight Elevation. Den har fyrsidig Ambilight som i kombination med dess ultratunna ram ger en Ambilight-effekt som aldrig tidigare skådats.

”Philips Ambilight 9000-serie och Elevation hör till de mest spännande produkterna på många år då de med sin avancerade teknik och design tilltalar både hjärta och hjärna”, säger Joakim Örnstig, nordisk marknadsdirektör på TP Vision som tillverkar och marknadsför Philips TV.

En lika spektakulär ljusinnovation är Ambilight tillsammans med Philips Hue-lampor som förvandlar vardagsrummet till en ljusupplevelse utöver det vanliga. Med hjälp av appen ”Ambilight+Hue”*, som laddas ner till din smartphone/surfplatta och Philips Hue-lampor (köps separat och monteras i dina vanliga lamparmaturer), flyttar TV-bildens färger ut i rummet. Mer om det här: http://www.philips.se/c/tv-apparater/33099/cat/#/hue

Andra nyheter inom Smart TV är en rad playtjänster som kommer under hösten, först ut är Netflix och SF Anytime som kompletterar Headweb samt ViaPlay. Även Spotify kommer under september 2013.

Philips TV i Norden säljs och marknadsförs av TP Vision, ett bolag som ägs gemensamt av konsumentelektronikkoncernen Philips och TPV, som är en av världens ledande tillverkare av bildskärmar och TV-apparater. Philips Ambilight TV – Beyond the ordinary.

*Ambilight+Hue fungerar till Philips Ambilight TV från årsmodell 2011 och framåt.

För mer information:

Philips TV/TP Vision: Joakim Örnstig, nordisk marknadsdirektör,+46 (0)70-832 24 64, joakim.ornstig@tpvision.com