Philips 55POS9002 vald till bästa OLED TV-köp av EISA

15 augusti 2017 – Philips 55POS9002 har röstats fram som Best Buy OLED TV 2017-2018 av European Imaging and Sound Association (EISA). EISA berömde Philips TV för att erbjuda den allra senaste tekniken och en hög prestanda till ett överkomligt pris. EISA valde 9002 för att den är en TV som ‘utmärker sig på den expanderade OLED-marknaden.’

9002 är efterföljaren till Philips första OLED-apparat – den mycket uppskattade 901F – och är alltså Philips andra OLED-modell. Den är dessutom den första som fått Philips helt nya P5-bildprocessor. Den nya bildprocessorn har mycket mer processorkraft och är betydligt snabbare än föregångaren, Philips Perfect Pixel Ultra HD.

EISA lyfter i samband med utmärkelsen fram att 9002 har en ‘mycket hög bildkvalitet’, och nämner särskilt TV:ns rika färger, detaljrikedomen, den djupa svärtan och rörelseskärpan. EISA menar att styrkorna hos 9002 beror på att den kombinerar de inneboende fördelarna hos OLED-tekniken med kraften från P5-bildprocessorn.

EISA berömde också den förhöjda ‘känslan av att dras in i det som visas på skärmen, oavsett bildkällans kvalitet.’ Något som görs möjligt genom Philips unika Ambilight-teknik.

Henrik Kyhl, nordisk vd för TP Vision, företaget bakom Philips TV, kommenterar: "Philips TV är kända för att kombinera en hög bildkvalitet med en europeisk design, vilket många uppskattar. Det är roligt att dessa fördelar återigen uppmärksammas, och vi är särskilt glada att vår 9002 får denna utmärkelse av EISA."

Utmärkelsen från EISA är det andra priset som Philips 55POS9002 får under 2017. Det första var nomineringen som ’enastående produkt’ i kategorin Konsumentelektronik i Red Dot Product Awards.

Presskontakt:
Michael Falk