Philips OLED-TV med Ambilight sätter en helt ny standard på TV-marknaden

Philips TV sätter en ny standard för TV-apparater med företagets första OLED-TV - 55-tummaren 901F.

• OLED-panel med utökad färgskala
  • Perfect Pixel Ultra HD-processor
  • HDR Perfect-prestanda
  • Tresidig Ambilight
  • Quad Core-processor
  • Android TV™ med tusentals appar i Google Play-butiken
  • Integrerat 6.1-ljudsystem
  • High-end europeisk design med äkta material
  • Överlägsen svärta

OLED och Perfect Pixel Ultra HD-processorn skapar tillsammans svärta, kontrast och rörelseförbättring som slår till och med de mest kraftfulla LED/LCD-modellerna med kantbelysning.

OLED-TV löser problemet med en bakgrundsbelysning som alltid är ‘på’ genom att inkludera ljusemitterande pixlar som kan stängas av helt och hållet. Då reproduceras svärtan till djupa, mörka nivåer, medan även fina nyanser blir tydliga och synliga tack vare ett stort kontrastförhållande.

Svartnivån på Philips 901F OLED-TV kombinerat med panelens utökade färgskala (99% DCI-P3 WCG) framhäver en mer exakt och levande färgpalett.

OLED-TV inkluderar förbättrad betraktningsvinkel jämfört med kantbelysta TV-apparater med LCD, vilket ger otrolig konsekvent ljusstyrka, färg och kontrast – var tittaren än är placerad i rummet.

OLED-TV producerar också knivskarpa rörliga bilder, då den är 100 gånger snabbare än den traditionella LED-baserade TV:n, vilket ger supersnabba svarstider.

Otrolig bildprestanda

Kombinationen av OLED-tekniken och Philips Perfect Pixel Ultra HD-processor skapar nya nivåer av bildkvalitet på TV-marknaden, med 3800 PPI (Picture Performance Index).

Perfect Pixel Ultra HD-processorn har en bearbetningskraft på 4 miljarder pixlar som gör det möjligt för systemet att kontinuerligt justera varje enskild pixel för skärpa och ljusstyrka, skapa finare linjer och djupare detaljer. Även innehåll som inte producerats i Ultra HD behandlas och konverteras till en skarpare Ultra HD-bild.

Perfect Contrast-systemet med lokal kontrastbehandling samarbetar med Philips Micro Dimming Perfect-teknik för att optimera bildens kontrast.

Färgåtergivningen blir naturlig tack vare OLED-panelens breda färgskala och Philips Perfect Color-system med intelligent färgbehandling. Resultatet är exakt återgivning av mer än 2 250 biljoner levande färger – bland annat realistiska hudtoner och ett skarpare, renare vitt.

OLED-panelens hastighet och processorkraften med fyra miljarder pixlar i Philips Perfect Natural Motion-tekniken gör att även de snabbaste rörliga Ultra HD-bilderna blir jämna och skarpa.

HDR-prestanda

Philips 901F OLED-TV är företagets första TV-modell som kvalificeras för Philips HDR Perfect-standard tack vare den breda färgskalan, Perfect Pixel Ultra HD-processorn och att ljuset kan nå upp till 540Nit.

Ambilight

OLED-TV:ns ultratunna panel smälter nästan ihop med den tresidiga Ambilight-tekniken, som framhäver TV:ns kontrast och färg. Det skapar en uppslukande tittarupplevelse som aldrig tidigare funnits på OLED-TV-apparater.

Integrerat 6.1-ljudsystem

Philips 901F OLED-TV inkluderar ett high-end 30W 6.1-ljudsystem med sex framåtriktade högtalare - monterade i en separat, integrerad soundbar i aluminium – som ger klarhet och detaljrikhet till alla toner. En Triple ring-högtalare med en integrerad basport skapar extra djup i basen.

Utnyttja kraften i Android TV™

TV:n drivs av det Google-certifierade Android-TV-systemet som ger tillgång till tusentals appar, streamingtjänster och spel i Google Play-butiken. Apputbudet kompletteras dessutom med Philips egna appgalleri. Quad Core-processorn och den avancerade fjärrkontrollen med QWERTY-tangentbord och röstigenkänning-teknik förenklar navigeringen.

Philips 55POS901F OLED-TV kommer ut i butik under Q4 2016 och rekommenderat pris ligger på 34 990 SEK.

Läs mer om Philips OLED-TV på www.philips.com/oled

Presskontakt:
joella.skoogh@tpv-tech.com

Produktfrågor:
par.josefsson@tpv-tech.com
+46 70 832 22 21

För ytterligare pressmaterial, bilder och videos, besök nedan länkar:
Bilder, videos och pressmeddelanden från IFA: ifa.philips.com
Högupplösta bilder: http://www.tpvision.com/image-library/

Videos:
OLED: https://youtu.be/n-si7xYDc2E
Bildkvalitet: https://youtu.be/RMizzL4D94E
Ambilight: https://youtu.be/FZE5I-GcVVM
Android-TV: https://youtu.be/93WdFfp_Ib8

Om TP Vision:

TP Vision, som ägs av TPV Group, utvecklar, tillverkar och marknadsför Philips TV-apparater.

Google och Android är varumärken som ägs av Google Inc.