Philips OLED TV vinnare i prestigefylld designtävling

Igår vid designtävlingen Red Dot Awards tilldelades Philips 9002 OLED den prestigefulla utmärkelsen Design Award för en enastående produkt i kategorin Hemelektronik. Red Dot Design Awards är en av världens mest prestigefyllda designtävlingar som varje år tar emot över 5 000 ansökningar från närmare 60 länder vilka representerar det bästa inom design, inom deras respektive kategorier.

Red Dot-juryn var imponerade av den innovativa Tv:n som består av en extremt tunn skärm med ultimat bildkvalitet i en design som förhöjer det moderna hemmet.

TP Visions chefsdesigner Rod White kommenterar den nya utmärkelsen så här, “Vi arbetar hårt med att hela tiden utveckla våra produkter, oavsett om det gäller prestanda, bild- och ljudkvalitet eller design och material. Som det enda kvarvarande europeiska TV-märket, är det viktigt att Philips TV-apparater är unika på marknaden. Vi är naturligtvis väldigt glada att Red Dot Awards har uppmärksammat vår bedrift i att skapa en utmärkande produkt.”

Philips 9002 är en TV som kombinerar exceptionell bildkvalitet med europeisk design och hantverk. Designen kombinerat med materialvalen hos 9002 vittnar om en modern prestanda av högsta klass, mycket tack vare den supertunna OLED skärmen och nätta ramen som sitter ihop med Philips unika, bågformade aluminiumstativ.

UHD Premium-skärmen på Philips 9002 erbjuder tittaren en färgupplevelse utöver det vanliga med svartast möjliga svart, ljusare vitt, intensiva färger och suverän detaljåtergivning. Den tunna skärmen och dess unika, tresidige Ambilight-teknologi ger intrycket av att bilden från skärmen flyter utanför ramarna när ljuset projiceras på väggen bakom Tv:n. Detta skapar en mer uppslukande tittarupplevelse som dessutom är extra skonsam för ögonen.

För mer pressmaterial, bilder och videos, vänligen besök Philips pressrum online här: http://philipstv.pr.co/

För mer information, visning eller intervjuförfrågan med Philips TV, vänligen kontakta:

Prime PR
philips@primegroup.com