Philips TV lanserar ny Georg Jensen-designad TV

Philips TV levererar nu i samarbete med Georg Jensen sin specialdesignade, prisvinnande TV-modell 9104. Det danska designmärket har gett TV:n en elegant form i exklusivt polerat stål. Formen anknyter till traditionen från Georg Jensen såväl som Philips TV.

Georg Jensen är kända för att ge sina produkter en ikonisk och tidlös känsla. För Philips har de skapat en ny TV-design som bidrar till ett stilfullt hem. TV:n har blankpolerade fötter med en avsmalnande form som tydligt anknyter till den klassiska Georg Jensen-stilen. Ramen är tunn och kombinerar en glanspolerad nederdel med tre sidor i svart stål.

Philips 9104 är en tunn, smart 4K-TV i 55 tum med stöd för Google Assistant. TV:n kommer med tresidig Ambilight, som förhöjer tittarupplevelsen genom att projicera ut ljus på väggen bakom TV:n vars färger matchar det som visas på skärmen. TV:n inkluderar dessutom Philips senaste P5-bildprocessor, som reducerar brus samt förbättrar skärpa och kontrast.

Philips TV och Georg Jensen förenas i en lång historia av högklassig europeisk design. Samarbetet på 9104 resulterade under 2019 i en utmärkelse från prestigefulla iF Design Awards.

TV:n finns att köpa hos Elgiganten.

Ladda ner bilder: https://marcompoint.com/zip/110_1558353577.zip

Mediakontakt:
joella.skoogh@tpv-tech.com

Produktrelaterade frågor:
Par.josefsson@tpv-tech.com

Om TP Vision

TP Vision är ett företag som marknadsför produkter inom ljud och visuell digital underhållning. TP Vision utvecklar, tillverkar och marknadsför Philips TV-apparater i Europa, Ryssland, Mellanöstern, Sydamerika, Indien och i utvalda länder i Stillahavsregionen samt ljudprodukter i hela världen. Vi gör detta genom att kombinera vår designexpertis och Philips innovativa tradition med den operationell styrkan, flexibiliteten och snabbheten hos TPV-teknologin. Med dessa kombinerade styrkor tar vi högkvalitativa tv-apparater till marknaden. De har smarta funktioner, är lätta att använda och har en sofistikerad design. Vi tror på att skapa produkter som erbjuder en överlägsen upplevelse för ljud och bild konsumenter. Philips TV är genom TP Vision en global ledare inom hotell- och resebranschen. TP Vision är Philips TV:s exklusiva licensinnehavare för de delar av världen som räknades upp här ovanför och för Philips ljudprodukter globalt. TP Vision har nära 2 000 anställda runt om i världen och ägs till 100 % av TPV, en av världens ledande bildskärms- och LCD-tillverkare, som även säljer och marknadsför Philips TV i Kina. TPV har i många år med hjälp av stordriftsfördelar och kärnkompetenser inom forskning & utveckling, tillverkning, effektiv logistik och kvalitet lyckats öka sin tillväxt.