Phillips 9000 bästa LCD-TV för nionde året i rad

Branschorganisationen EISA, European Imaging and Sound Association, har för nionde året i rad utsett Philips 9000-serie (46PFL9707) till bästa LCD-TVn.

Samtidigt får Philips 6000-serie (55PFL6007) utmärkelsen ”European Green TV 2012-2013”, det är tredje året i rad som en produkt ur 6000-serien erhåller detta pris.

”Vi är jätteglada att omvärlden uppskattar det vi sätter främst inom Philips TV, innovation som leder till ökad kvalitet och hållbarhet”, säger Joakim Örnstig, nordisk marknadsdirektör för TPVision, som producerar och säljer Philips TV.

Främsta skälen till att Philips år efter år försvarat sin plats på LCD-tronen är enligt EISA att man ständigt överraskar med bättre prestanda och nya funktioner. Juryn poängterade särskilt tre styrkor i 9000-serien. Årets uppgradering av Philips patenterade ”Motheye”-filter som dramatiskt minskar reflektioner, ökar kontrasten och förbättrar djupsvärtan, man hyllar den förbättrade bakgrundsbelysningen, ”Ambilight” samt den nya innovativa fjärrkontrollen med dubbla funktioner, som underlättar navigeringen på den öppna Smart TV-plattformen.

Utmärkelsen ”European Green TV Award 2012-2013” gick till Philips 6000-serie då juryn konstaterar att samtidigt som dagens TV-produkter har allt större skärmar behöver detta inte innebära en större kostnad för miljön. Med 55PFL6007 har Philips skapat en produktserie med utökad funktionalitet i förhållande till sina tidigare modeller och samtidigt behållit sin ställning som ett varumärke med miljöeffektiva produkter.

För mer information kontakta:
Joakim Örnstig Telefon 070 832 24 64, e-post: joakim.ornstig@philips.com

Produktinformation http://www.tpvision.com/products
Bild 9000-serien http://www.tpvision.com/pr/album-page/9000%20series
Bild 6000-serien http://www.tpvision.com/pr/album-page/6000%20Series

Philips TV i Norden säljs och marknadsförs av TP Vision, ett bolag som ägs gemensamt av konsumentelektronikkoncernen Philips och TPV, som är en av världens ledande tillverkare av bildskärmar och TV-apparater.