TP Vision premiärvisar nya Philips Frameless Smart TV

• Philips PFL6900 Smart TV – avskalad design
  • Finns ingen kompromiss mellan Ambilight och den extremt tunna designen
  • Smart TV, 3D, Full HD, Micro Dimming och 600Hz PMR motion förstärker TV-upplevelsen

Amsterdam, 30 augusti, 2012 I dag presenterar, TP Vision den nya produktserien med supertunna skärmar, Philips PFL6900 Smart TV, som sticker ut i mängden inte minst på grund av den avskalade supertunna designen som gör den traditionella TV-ramen helt överflödig.

3D-laddade Philips PFL6900 Smart TV erbjuder en rad funktioner som playtjänster, tillgång till hyrfilm online, internet och inspelning via USB.

Uppgraderade program som förbättrar rörlig bild och ger snabbare ljusreglering bidrar till ännu bättre bildkvalitet på PFL6900-modellerna 107cm (42’’) and 119cm (47’’) som givetvis levererar full HD.

Trots att skärmtjockleken enbart är 3,5 cm levereras skärmarna med Ambilight på båda sidor. Nya Philips PFL6900 finns tillgänglig hos återförsäljare redan idag.

Enkel och tidlös design
Philips PFL6900’s rena och tidlösa design bidrar till att den är enkel att placera i hemmet. Den tunna panelen ryms i en diskret 1,2 millimeters ram av borstad, eloxerad aluminium. Undertill finns en diskret svart avfasning som vilar på ett ställ som matchar TV:ns färgschema.

Smart TV i en smart design
Utrustad med de senaste Smart-TV–funktionerna, tillgång till filmuthyrning, playtjänster, elektronisk programguide, appar och webb, kan PFL6900 TVs erbjuda en extraordinär TV-upplevelse. TV-användare kan pausa sitt TV- program eller spela in digitalt genom att koppla en USB-hårddisk till TV:n.

PFL6900-serien är kompatibel med Philips MyRemote App, en app för telefoner och läsplattor som stöds av Android eller iOS. Telefonen eller läsplattan förvandlas till en fjärrkontroll och mycket mer. Här finns programinformation, möjlighet att trådlöst skicka bilder och filmer eller musik till TV:n. Med funktionen “Wi-Fi Smart Screen*” är det dessutom möjligt att enkelt överföra TV-bilden från TV:n till den mobila enheten.

Avancerad 3D-underhållning
PFL6900-serien har flera avancerade 3D-funktioner. 2D-konvertering till 3D ger ytterligare en dimension till TV-användarnas DVD-samling. Med 3D-justering är det möjligt att reglera 3D-effekten. Med “Two Player Full Screen Gaming” kan två spelare se varsin bild på samma skärm samtidigt.

Fantastisk bildkvalitet
TV-användare vill förstås se film på en skärm som erbjuder den bästa möjliga bildkvalitén. “Pixel Precise HD” på PFL6900 TV-serien, med superupplösning ger en oöverträffad HDTV-kvalité, oavsett om det är film som strömmas via internet eller om det är Blu-ray-filmer. 600Hz Perfect Motion Rate (PMR) ger den bästa skärpan och klara levande bilder, även i de snabbaste actionfilmerna.

Kompromisslös uppkoppling
PFL6900-seriens extremt tunna design kompromissar inte heller med uppkopplingsmöjligheterna, här finns 4 HDMI-portar, 3 USB-portar och inbyggt WLAN.

Maarten de Vries, CEO TP Vision:
“Philips PFL6900 Smart-TV och den nyligen lanserade Philips DesignLine-serien visar hur TP Vision definierar god TV design. Med den kompromisslösa avskalade designen är vi nära det som en dag kanske definieras som en “TV-tapet”.

*Wi-Fi Smart Screen” kommer finnas i produkterna under hösten 2012, via uppdatering.

Philips TV i Norden säljs och marknadsförs av TP Vision, ett bolag som ägs gemensamt av konsumentelektronikkoncernen Philips och TPV, som är en av världens ledande tillverkare av bildskärmar och TV-apparater.

Besök TP Visions interntionella pressrum här: http://www.tpvision.de/pr/press-releases.

För mer information kontakta:
Joakim Örnstig, nordisk marknadsdirektör
Telefon 070 832 24 64,
e-post: joakim.ornstig@philips.com

Pär Josefsson, nordisk produktchef
Mail: par.josefsson@philips.com

###

Fakta i pressreleasen är aktuella i samband med publiceringsdatum och kan komma att ändras utan avisering. Alla varumärken som nämns är egendom som är tillhörig respektive ägare .