Två nya attraktioner i Åre Ambilight Snow Park

”Battleship” och ”Wallride” är årets nyheter i Åre Ambilight Snow Park, där Philips TV är årets titelsponsor. Det är även premiär för ”Ambilight Hangout”, ett aktivitetshus som bjuder på stugvärme och massor av aktiviteter och tävlingar under kommande säsong.

Ambilight är namnet på Philips unika bakgrundsbelysning som förstärker TV-upplevelsen, nu kommer även skidupplevelsen att belysas med ett Ambillight Hangout i Årebackarna.

I Åre får vi chansen att möta vår målgrupp och visa hur mycket vi brinner för starka upplevelser, vi kommer att göra en mängd aktiviteter i Åre. Allt samlas i sociala medier under hashtagen #limitless. Ett av de långsiktiga målen med vår närvaro är även att utrusta alla Skistars stugor med Philips Ambilight TV, säger Emelie Strand, Marketing Communications Manager Nordic på TP Vision, företaget som säljer och marknadsför Philips TV.

Philips TV bröt igenom i den internationella skidvärlden i höstas genom den hisnande filmen ”Afterglow” där tre av världens främsta friåkare nattetid störtar utför off pist i Alaska och Kanada. Efter bara några veckor hade miljoner sett filmen och den har fått flera internationella utmärkelser.

För att koppla samman ”Afterglow” med Åre-satsningen har Philips tagit fram ett nytt digitalt skidspel, ”Philips Ambilight Experience Park” där man kan tävla nedför nattliga pister på tid och får chansen att vinna några av Philips prestigeprodukter på afterglowskigame.com

Ansvarig för idé och koncept för Åre-samarbetet är kommunikationsbyrån BrandEcho. Reklambyrån Ahlstrand & Wållgren som tagit fram Afterglow-filmen har även producerat ”Philips Ambilight Experience Park”.

För mer information:

Emelie Strand, Marketing Communications Manager :

Mail: emelie.strand@tpvision.com