Viaplay lanseras på Philips Android TV

Viaplay, Nordens ledande streamingtjänst för serier, filmer, livesport och barnpogram, finns nu tillgänglig på Philips Android TV™, 2015 års modeller och uppåt.

“Det är kul att Viaplay ser fördelarna med Android-TV genom att lansera en app för plattformen,” säger Henrik Kyhl, VD på Philips TV i Norden. “Många konsumenter har önskat Viaplay på Android-TV ganska länge, så vi är glada över att äntligen kunna erbjuda den här tjänsten!”

Majoriteten av Philips smarta TV-apparater använder Googles Android TV-plattform, som är den ledande globala smarta TV-plattformen med tusentals appar tillgängliga i Google Play-butiken. Philips Android-TV inkluderar också den unika bakgrundsbelysningen Ambilight, som projicerar ljus och färger på väggen bakom TV:n som matchar scenerna på skärmen. Detta ger en större och förstärkt TV-upplevelse, samtidigt som det gör tittandet mer behagligt för ögonen.

Under februari och mars firar Philips TV lanseringen av Viaplay genom att bjuda på sex månaders prenumeration av Viaplay Film & Serier till alla som köper en Philips Android TV med Ambilight.

Philips TV:
Joella.skoogh@tpv-tech.com
Produktfrågor:
par.josefsson@tpv-tech.com

Ladda ner högupplöst bild: https://we.tl/wOLp3CiH6e

Besök vår hemsida: www.philips.se/TV
Pressmaterial: http://www.tpvision.com/image-library/

About TP Vision

TP Vision is a dedicated TV player in the world of visual digital entertainment. TP Vision concentrates on developing, manufacturing and marketing Philips branded TV sets in Europe, Russia, Middle East, Brazil, Argentina, Uruguay, Paraguay and selected countries in Asia-Pacific. We do this by combining our design expertise and innovative Philips TV heritage with the operational excellence, flexibility and speed of TPV Technology. With these combined strengths, we bring high-quality TV sets to the market: smart and easy to use with sophisticated styling. We believe in creating products that offer a superior TV experience for consumers. With Philips TVs, TP Vision is a global leader in the hospitality market. TP Vision is the exclusive brand licensee of Philips TVs for the above listed countries. TP Vision employs close to 2,000 people in several locations around the globe and is 100% owned by TPV, one of the world’s leading monitor and LCD TV manufacturers, selling and marketing Philips branded TVs in China. TPV has been able to drive its growth over the years by leveraging its economies of scale and core competencies in R&D, manufacturing, logistic efficiency and quality.

Android, Google, Google Play and other marks are trademarks of Google Inc.