Bukowskis väljer Philips DesignLine för sin videokonst

Nordens ledande auktionshus, Bukowskis, har för sina videoverk och andra objekt som visas i samband med auktioner valt Philips DesignLine. En TV i avskalad design som lyfter fram verken.

Philips DesignLine finns på plats hos Bukowskis under vårens auktioner, Contemporary 7–13 maj och klassiska 28 – 31 maj.

”Videokonst blir mer och mer uppskattat av samlare, men många har tyckt att det är svårt att exponera i hemmiljö. På det här sättet blir det inte konstigare än att visa upp traditionellt måleri, säger Ebba Winberg, Private Sales på Bukowskis.

På kommande auktionen visas videoverk av bland andra Nathalie Djurberg, vars Madeleine the Brave, sex minuter lång leranimation, såldes på senaste Contemporary för 344 000 kronor.

Philips DesignLine är världens första TV tillverkad i ett enda stycke glas och en av marknadens mest avancerade Smart TV. DesignLine finns i storlekarna 55” och 46” med den bildkvalité och de funktioner som kan förväntas i en Smart TV. DesignLine är utrustad med Philips patenterade bakgrundsbelysning Ambilight och kommer att finnas hos utvalda återförsäljare från maj 2013.

Philips TV i Norden säljs och marknadsförs av TP Vision, ett bolag som ägs gemensamt av konsumentelektronikkoncernen Philips och TPV, som är en av världens ledande tillverkare av bildskärmar och TV-apparater. Philips Ambilight TV – Beyond the ordinary.

För mer information:

Philips/TP Vision: Joakim Örnstig, nordisk marknadsdirektör,+46 (0) 70-832 24 64, joakim.ornstig@tpvision.com

Bukowskis, Paulina Sokolow. Pressansvarig, +46 (0)70-267 09 23, paulina.sokolow@bukowskis.com

Taggar:

Citat