Philips lanserar TV:n som aldrig sviker ditt favoritlag

Som en extra krydda bland alla Philips TV-nyheter i år har Philips anpassat sin patenterade bakgrundsbelysning Ambilight till fotbollsfansen. Med ett knapptryck börjar favoritlagets färger skimra kring TV:n, oavsett vinst eller förlust.

Inte bara världslagen får glimra. Genom att lägga in det egna lagets färger via en app på mobiltelefonen kan alla lag och sporter lysa med sin närvaro. Philips Ambilight TV App som håller reda på alla världens fotbollslag kommer att fungera med alla Philips Ambilight TV från 2011 och framåt.

”Vi lanserar naturligtvis appen på grund av den kommande fotbollsfesten, men jag tror att det blir en hel del allsvenska färger vi får se på tv-väggarna”, säger Joakim Örnstig, nordisk marknadsdirektör på TV Vision som tillverkar och säljer Philips TV.

Men fotbollsfärgerna är bara en av cirka 200 produktnyheter, designförändringar och mjukvaruuppdateringar som skett på 2014 års TV apparater.

Entydigt visar alla undersökningar att det TV-kunden uppskattar mest är bildupplevelsen, i och med introduktionen av 4K Ultra HD så har Philips nya TV apparater fått nya kraftfullare processorer för att kunna processera den ökade detaljrikedomen. Skärpa, färg, rörelse och kontrast. Vi på Philips har bemästrat dessa fyra delar i alla år, vilket har resulterat i belöningar för vår bildkvalitet med bland annat EISA Awards elva år i rad.

Den stora förändringen i år, att Philips börjar använda Android som operativsystem. Detta medför en rad nyheter för TV användaren som kommer att presenteras senare i vår. Android innebär bland annat ökat innehållsutbud och väsentligt snabbare upplevelse.

Förra året lanserades appen Amblight+HUE där Philips Ambilight TV kan kopplas ihop med Philips nätverksuppkopplade HUE-belysning vilket ytterligare förstärker tittarupplevelsen när ljus och färger sprids i rummet via den övriga rumsbelysningen. Från och med i år finns en kontrollmeny i TV:n som kan styra externa HUE-lampor i hemmet.

Även inom gaming har Ambilight utvecklats, det finns ett ”gaming mode”, där bakrundsbelysningen blixtsnabbt anpassar sig till spelet och bidrar till en större spelupplevelse.

Överlag är Philips TV 2014 mer användarvänlig än någonsin. Med paus funktion (USB minneskort krävs) och ”WiFi Screen” så kan du flytta med dig TV sändningen till vilken smartphone eller tablet som helst. Allt för att förenkla och säkerställa att du aldrig missar ett viktigt ögonblick.

Philips TV i Norden säljs och marknadsförs av TP Vision, ett bolag som ägs gemensamt av konsumentelektronikkoncernen Philips och TPV, som är en av världens ledande tillverkare av bildskärmar och TV-apparater.

Philips Ambilight TV – Beyond the ordinary.

Wave your flag:

Mediakontakt:

Joakim Örnstig, nordisk marknadsdirektör TP Vision

Tel: +46 70 832 24 64, mail: joakim.ornstig@tpvision.com

Följs oss på Youtube och Twitter:
www.youtube.com/user/TPVisionCorporate
@TPVision