TP Vision introducerar Philips TV- och ljudprodukter med multiroom-funktion baserat på DTS Play-Fi

• Nya Philips multiroom-produkter, inklusive TV-apparater, som utvecklats i samarbete med DTS Play-Fi

• Philips OLED805-serien är första TV-modellen - och den första  från ett premium-TV-märke - med DTS Play-Fi

• Alla 2020 Philips Android-TV kommer med DTS Play-Fi

• Philips Android TV-apparater från 2019 kommer att erbjudas uppdatering av mjukvara för DTS Play-Fi under andra halvåret 2020

• Systemet kommer också att utvidgas till att omfatta soundbars och andra trådlösa högtalare under andra halvåret 2020

Amsterdam 18 juni 2020 - TP Vision har meddelat att de kommer att introducera nya Philips TV- och ljudprodukter som trådlöst ansluter och arbetar tillsammans med DTS Play-Fi.

DTS Play-Fi är ett premium trådlöst multiroom-system för musik, TV-ljud och app-baserat lyssnande som stöder högupplöst ljudströmning och millisekunds uppspelningsnoggrannhet. Kompatibla produkter, inklusive TV-apparater, mobila enheter, soundbars och högtalare, som levererar komplett underhållning i hela hemmet.

TP Vision meddelade nyligen att TV-apparater i Philips OLED805-serien kommer att vara de första modellerna som inkluderar DTS Play-Fi från ett premium-TV-märke.

Företaget kommer nu från det första steget bygga vidare på en komplett plattform för trådlös anslutning genom att inkludera DTS Play-Fi i alla 2020 Philips Android-TV-apparater. Det följs sedan av en mjukvaruuppdatering under andra halvåret 2020 för att uppgradera alla 2019 Philips Android-TV-apparater till att stödja DTS Play-Fi. TP Vision kommer också att lansera ett nytt sortiment av DTS Play-Fi-utrustade Philips-soundbars och trådlösa högtalare i september 2020. Med det erbjuder Philips konsumenterna möjligheten till ett komplett och lättanvänt multiroom-system för hela hemmet som även inkluderar TV.

Produktrelaterade frågor:
Pär Josefsson
Par.josefsson@tpv-tech.com

Mediakontakt:
Per-Åke Broman

+46 708 32 2143

Per-ake.broman@tpv-tech.com

Om TP Vision

TP Vision Europe B.V. (‘TP Vision’) är registrerat i Nederländerna med huvudkontor i Amsterdam. TP Vision är helägt av TPV Technology Limited (‘TPV’), som är en av världens ledande tillverkare av monitorer och TV-apparater.

TP Vision är inom konsumentelektronik en nyckelspelare inom TV och ljudunderhållning. TP Vision koncentrerar sig på att utveckla, tillverka och marknadsföra Philips TV-apparater (Europa, Ryssland, Mellanöstern, Sydamerika, Indien och utvalda länder i Asien) och Philips ljudprodukter (Globalt) under varumärkeslicens av Koninklijke Philips N.V. Vi kombinerar det starka Philips-varumärket med vår produktutveckling och designkompetens, operativ excellens och branschavtryck från TPV. Vi tror på att skapa produkter som erbjuder en överlägsen ljud- och bildupplevelse för konsumenterna.