Avancerad rakning i tre dimensioner

Philips lanserar SensoTouch 3D: Avancerad rakning i tre dimensioner En vårdad och personlig stil. För moderna män som sätter högt värde på sitt yttre är rakning en viktig del av den dagliga rutinen. Nu introducerar Philips nästa generations rakupplevelse. Philips SensoTouch 3D – Philips mest avancerade rakapparat hittills.

– Philips har en lång historia av att förbättra och förenkla rakningen för män. Sedan vi introducerade vår första rakapparat 1939 har vi ständigt arbetat med att förbättra de tekniska innovationerna för våra rakapparater. Med SensoTouch 3D tar vi det ett steg längre och adderar vår mest avancerade teknologi hittills, säger Max Hellström, PR manager på Philips Consumer Lifestyle.

Innovativ teknologi och sofistikerad design Den nya designen i SensoTouch 3D bygger huvudsakligen på tre unika produktegenskaper som särskiljer den från alla andra rakapparater i premiumsegmentet:

? GyroFlex 3D är tekniken som låter rakhuvudet röra sig i tre dimensioner för att följa ansiktets alla konturer. Den skapar ett minimalt tryck mot huden, vilket ger en nära rakning utan att irritera.

? UltraTrack innebär en kombination av tre specialdesignade spår som fångar upp varje skäggstrå med några få drag. Spåren är alla olika utformade för att fånga upp stubb, normallånga hårstrån och längre hårtstrån som ligger ner.

? Aquatec är ett inbyggt vattenskydd som gör rakapparaten 100% vattentät. Denna funktion möjliggör för män att välja mellan en bekväm torrakning eller en uppfriskande våtrakning med raklödder eller gel.

Den ergonomiska utformningen av SensoTouch 3D gör den bekväm att hålla vilket ger en mer kontrollerad rakning. Den har också intuitiva touch-knappar och en avancerad LED-display som bland annat visar när det är dags att ladda eller rengöra rakapparaten. De mest exklusiva modellerna av SensoTouch 3D levereras med ett Jet Clean System som rengör, servar och laddar rakapparaten för en optimal rakning varje dag.

– Philips SensoTouch 3D är en rakapparat för män som värdesätter sig själva och sitt yttre. Med sin avancerade teknik och iögonfallande design är SensoTouch 3D mer än bara en rakapparat, säger Max Hellström.

För mer produktinformation klicka här eller på respektive modell nedan och för högupplösta bilder klicka här. Du kan även följa oss på Twitter där du får de senaste grooming-nyheterna.

RQ1250CC Rekommenderat pris: 2 899 kr (inkl. Jet Clean System) RQ1260CC Rekommenderat pris: 3 399 kr (inkl. Jet Clean System) RQ1280CC Rekommenderat pris: 4 199 kr (inkl. Jet Clean System) RQ1290CC Rekommenderat pris: 4 999 kr (inkl. Jet Clean System)

För mer information, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com.

För bilder och tester till media, kontakta Maria Hansson, Geelmuyden.Kiese, på telefon +46 70 795 58 95 eller e-post mah@geelmuyden-kiese.se

Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter