Europas grönaste TV kommer från Philips

Pressinformation

SEPTEMBER, 2010

Europas grönaste TV kommer från Philips

Philips TV förknippas med hög bildkvalitet och ljud i toppklass. Philips Econova LED- TV innebär att man också kan lägga till låg energikonsumtion och därmed minskad miljöpåverkan. Den senaste LED-teknologin minskar energiåtgången rejält gentemot tidigare generationer. Philips Econova är ett miljövänligt val med en bild- och ljudupplevelse som imponerar.

– Philips Econova är utformad för en minskad energiförbrukning med 60 procent, den är delvis tillverkad av återanvänt aluminium och förbrukar genom Zero Power Switch-funktionen ingen energi när den är avstängd. I och med detta tar Philips tillsammans med användaren ett stort kliv mot mindre miljöpåverkan vid tv-tittande, säger Max Hellström, PR- manager på Philips Consumer Lifestyle.

European Green TV (42PFL6805) Philips Econova LED TV fick nyligen den prestigefyllda utnämningen "European Green TV 2010-2011" av EISA-juryn, bestående av ledande tekniktidningar från hela Europa. Philips Econova är fri från PVC och flamskyddsmedel och är designad för att materialet lätt ska kunna återanvändas när den är förbrukad. Fjärrkontrollen, som drivs av solceller, gör att du ytterligare kan minska negativ miljöpåverkan när du ser på TV. Stativet kan även användas som väggfäste, och i ekonomiläget konsumeras endast 40 watt.

För mer information om Philips Consumer Lifestyle, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com

För bilder och testprodukter, kontakta Eric Uggla, Geelmuyden-Kiese, på telefon +46 704 15 15 25 eller e-post eug@geelmuyden-kiese.se

Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter