Få igång sexlivet efter graviditeten

Philips lanserar massageapparater: Få igång sexlivet efter graviditeten Att sex är viktigt för välbefinnandet håller de flesta svenskar med om. I en nyligen genomförd undersökning* uppger varannan person som fått barn att sexlivet försämrats. För att sätta fokus på att ett fungerande sexliv är en viktig del för såväl det egna välbefinnandet som för relationen introducerar Philips ett helt nytt sortiment: Massageapparater för par. De flesta män och kvinnor anser inte att de har ett perfekt sexliv utan letar ständigt efter nya sätt att utveckla sin relation. Av de tillfrågade uppger hela 40 procent att de vill ha tips på nya sätt att tillfredsställa varandra för att få igång sexlusten efter en graviditet.

– Efter en graviditet, med en nyfödd hemma och allt vad det innebär, upplever många kvinnor att de inte har samma behov av sexuell närhet som tidigare. Dessutom kan upplevelsen av den intima relationen ha förändrats på grund av förlossningen. För att hitta tillbaka till varandra och återfå lusten kan en smekning trigga igång kroppen och där fyller massageapparater en viktig funktion, säger Olle Waller, sexualupplysare vid enheten för sexualitet och hälsa.

Nyfikenhet och experimentlust – De sexleksaker man kan köpa idag är främst designade för antingen kvinnan eller mannen. I vår undersökning märker vi en positiv attityd till sexleksaker, men vi ser även att det råder en brist på sexleksaker för par. Hela 50 procent uppger att de saknar produkter att använda tillsammans. Med massageapparater framtagna speciellt för par hoppas vi kunna råda bot på detta, säger Ylva Bäckström, Marketing Manager på Philips Consumer Lifestyle. Intimmassage för både honom och henne Samtliga produkter i serien har en ergonomisk utformning som ligger bekvämt i handen och är designade för att kunna användas över hela kroppen. Massageapparaterna utmärks av att de kan stimulera både hans och hennes erogena zoner. De olika vibrationshastigheterna ger känslorna fritt spelrum och ökar glädjen och njutningen för bägge parter.

Sofistikerad och elegant design Serien är tillverkad av ett mjukt och hygieniskt material av högsta kvalitet, och samtliga modeller har inbyggda uppladdningsbara batterier. Förutom modellen bestående av två enheter, finns en med uppvärmningsfunktion som intensifierar njutningen. Samtliga produkter är helt vattentäta. Med de nya massageapparaterna sätter Philips tvåsamheten och intimiteten i centrum och en och annan ros på kinderna hos nyfikna par.

För mer produktinformation klicka här och för högupplösta bilder klicka här.
HF8420, elegant design och bra vibrationer. Rekommenderat pris: 899 kr HF8410, uppvärmning och fem olika inställningar. Rekommenderat pris: 999 kr HF8440, två delar, för både honom och henne. Rekommenderat pris: 1 699 kr

* Resultatet är hämtat från en online-studie genomförd i Sverige under april 2010. I undersökningen deltog 2 500 män och kvinnor i åldrarna 18-65 år.

För mer information, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com.

För bilder och tester till media, kontakta Maria Hansson, Geelmuyden.Kiese, på telefon +46 70 795 58 95 eller e-post mah@geelmuyden-kiese.se

Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter