Fidelio Primo: Dockningshögtalaren som ger en autentisk ljudupplevelse

Pressinformation Stockholm, 9 juni 2010

Philips Fidelio Primo: Dockningshögtalaren som ger en autentisk ljudupplevelse

Philips Fidelio dockningshögtalare är något för såväl musikälskaren som designfantasten, tillverkad av de bästa komponenterna och trä-kabinett. Kombinationen ger dig suverän ljudkvalitet från din iPhone eller iPod och den unika Fidelio-appen ger dig möjlighet att finjustera ljudet efter eget önskemål.

Philips ambition är att fånga ljudet i dess renaste form, vilket är utgångspunkten i det nya sortimentet dockningshögtalare. Oavsett om du tittar på en film eller njuter av musik från din mp3-spelare levererar Philips ärligt och naturligt ljud, säger Max Hellström PR-manager på Philips Conumer Lifestyle.

Philips Fidelio dockningshögtalare varierar från en kompakt lösning för sovrummet, till den kraftfulla Fidelio Primo som ger autentiskt ljud från din iPhone eller iPod. Designen har gjorts med omsorg för att ge ett så avskalat och lättanvänt intryck som möjligt. Systemen har ett minimum av kontroller och knappar – i de flesta fall bara en lättåtkomlig volymkontroll! Alla andra funktioner har elegant bakats in i iPhone/iPodens gränssnitt som ju den tilltänkta användaren redan är väl förtrogen med, eller överlåtits åt en sober fjärrkontroll.

Philips Fidelio Primo dockningshögalarsystem (DS9000) Högklassig ljudkvalitet ? Två-vägs ljudsystem med ett bredbandselement för bas/mellanregister och en diskant per kanal ? Basreflex kabinett med isolerade ljudkammare för var kanal, ger utmärkt klarhet och detaljrikedom ? Direkt digital koppling mellan iPhone/iPod och Fidelio för oöverträffad ljudkvalitet

? Passivt delningsfilter som gör att du kan höra varje ton tydligt. Musiken spelas förvånansvärt rent, naturligt och med en komplett ljudbild ? Kabinettets volym är anpassad för att högtalarens skall leverera kraftfull och fyllig bas ? 100 Watt RMS total uteffekt

Intuitiva kontrollfunktioner ? En sensor aktiverar en bakgrundsbelyst volymkontroll endast när det behövs ? Intuitiv fjärrkontroll i aluminium finish ? Unik APP (FIDELIO) tillgänglig på App Store för fler funktioner

I Fidelio-serien finns också; DS1100, DS3000, DS7550 och DS8500.

För högupplösta bilder klicka här och för mer information klicka här.
Philips Fidelio DS9000 finns tillgänglig i handeln från och med juni 2010 och kostar ca 5999 kr

För mer information om Philips Consumer Lifestyle, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com

För bilder, tester och prisuppgifter, kontakta Eric Uggla, Geelmuyden.Kiese, på telefon +46 704 15 15 25 eller e-post eug@geelmuyden-kiese.se Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter