Lek med ljuset på Stora Torget

Pressmeddelande 7 april 2015

I dagarna 9-12 april är det möjligt att leka med ljussättning på Stora Torget i Uppsala.

Alla är välkomna till Stora Torget torsdag till söndag klockan 12-20 där man kan leka med ljuset i ett specialdesignat mobilt showroom fyllt med färgglada Philips Hue LED-lampor. Detta mobila showroom är inrett som barnkammare i den ena delen och vardagsrum i den andra. Där kan besökare titta, prova och uppleva hur det intelligenta Hue-belysningssystemet från Philips kan lysa upp rummen på helt nytt personligt sätt.

-Systemet är så enkelt att vem som helst, även de yngsta, kan leka belysningsmästare och styra belysningen i hemmet. Alla åldrar är välkomna att komma och testa systemet i vårt mobila showroom på Stora Torget och leka med sina egna ljusidéer, styrkor och färger, säger Andreas Bahnsen, produktchef på Philips.

Det trådlösa systemet gör att belysningen i varje hem kan bli precis som man vill ha den – antingen man önskar färgglad stämning i barnens rum eller en romantisk middagsbelysning över matbordet.

Belysningen hemma kan styras via smarta telefoner, surfplattor eller genom en personlig ”myhue”-hemsida. Det senaste tillskottet är fjärrkontrollen, Hue Tap, som ger alla möjlighet att hantera den trådlösa belysningen. Vill man ha nyanser av grön, röd eller gul är det lätt ordnat. Kom själv och testa!

Öppet hus där Hue-systemet visas för alla intresserade:

Plats: Stora Torget, Uppsala

Tid: 9-12 april klockan 12 – 20

Hue-experter står klara för att hjälpa besökarna med att leka med ljuset.

För mer information vänligen kontakta:

Louise Åkesson, presskontakt, Marketing Communication Manager Sverige

Philips Lighting

Mobil: 070 8322088

Mail: louise.akesson@philips.com

Om Philips

Royal Philips, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer inom hälsa, livsstil och ljus. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 115 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 23,3 miljarder euro 2013, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som rakning och grooming för män, och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på www.philips.se/press