Ny CSO-manager för Philips Lighting Sverige

Philips Lighting Sverige har anställt den 38-årige Didem Zachrisson som ny chef för kundsupport (Customer Support Office Manager). I sin nya befattning blir Didem Zachrisson en betydelsefull del av Philips Lighting Sverige där hennes stora och internationella erfarenhet inom logistik och supply chain management ska främja Philips arbete inom belysning i Norden.

Pressinformation 25 juni 2015:

Didem Zachrisson kommer från en position på Fujitsu, där hon de senaste sex åren har arbetat med fakturerings- och prestandahantering. Hon har tidigare även arbetat med omvärldsbevakning och affärsplanering för UPS.

Didem Zachrisson har en magisterexamen i maskinteknik från KTH i Stockholm.

För mer information vänligen kontakta:

Louise Åkesson Presskontakt, Marketing Communication Manager Sverige

Philips Lighting

Mobil: 070 8322088

Mail: louise.akesson@philips.com

Om Philips

Royal Philips, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer inom hälsa, livsstil och ljus. Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 115 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 23,3 miljarder euro 2013, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som rakning och grooming för män, och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på www.philips.se/press