Nya ljudupplevelser med Philips hörlurar

Nya ljudupplevelser med Philips hörlurar

Philips lanserar en helt ny serie hörlurar som fokuserar på ljudkvalitet och komfort. Bärbara musikspelare får nu en extra dimension med Philips SHE9750, SHE6000 och SHL8800.

– In-ear hörlurar irriterar ofta öronen. Philips SHE9750 gör att du kan njuta av musik i timmar utan att få ont i öronen, säger Max Hellström, PR manager på Philips Consumer Lifestyle.

Philips SHE9750 är designade med ett gel-hölje som formar sig efter örat. Detta gör att några hårda kanter aldrig kommer i kontakt med huden. Den individuella passformen hindrar störande brus från omgivningen från att komma mellan dig och din favoritlåt.

Surround Sound Philips SHE6000 med sin patenterade design ger en känsla av äkta Surround Sound. Ljudet kan bäst beskrivas som att vara på en konsert.

– Philips SHE6000 är valet för alla dem som älskar bra ljud. De vinklade ljudkanalerna ger ett riktat och tydligt ljud. Resultatet är en fantastisk upplevelse, förklarar Max Hellström.

Bli en trendsättare För alla dem som vill ha häftigt ljud i en snygg förpackning, borde Philips SHL 8800 stå överst på önskelistan inför julen. Sätt din egen prägel på hörlurarna genom att välja mellan fyra utbytbara kåpor, eller varför inte designa dina egna på Internet.

Philips SHE9750 kostar 499 kr, SHL8800 kostar 399 kr och SHE6000 kostar 299 kr.

För mer information, klicka här, och för högupplösta bilder, klicka här. Produktblad för SHE9750 kan laddas ner här Produktblad för SHL8800 kan laddas ner här Produktblad för SHE6000 kan laddas ner här För mer information om Philips Consumer Lifestyle, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com För bilder och tester till media, kontakta Maria Hansson, Geelmuyden. Kiese, på telefon +46 70 795 58 95 eller e-post mah@geelmuyden-kiese.se

Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 121 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 26 miljarder euro 2008, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter