’Parallel Lines’ – fem historier, ett gemensamt tema

Pressinformation Stockholm, 18 mars 2010

Parallel Lines – fem historier, ett gemensamt tema Kortfilmsprojektet Parallel Lines är Philips nya kreativa samarbete med Ridley Scott Associates och de fem regissörerna Jake Scott, Carl Eric Rinsch, Johnny Hardstaff, Greg Fay och Hi Sim. Titeln Parallel Lines antyder ett gemensamt tema och idag avslöjas hur filmerna hänger ihop. Utmaningen för regissörerna har varit att utifrån en och samma dialog skapa fem filmer i fem olika genrer. Nu finns en längre trailer på YouTube som ger en bild av slutresultatet: http://www.youtube.com/watch?v=EoAqWD9Qh2M

Genremässigt rör sig filmerna mellan allt från action till animation och förutom den gemensamma dialogen så knyts filmerna ihop av den övergripande tanken om att det finns miljoner sätt att berätta en historia, men bara ett sätt att se den. Filmerna kommer att ha världspremiär 8 april. Den som är nyfiken och vill veta mer kan bli ett fan på filmernas Facebooksida, www.facebook.com/philipscinema.

För ytterligare information och bilder, vänligen besök: http://ketchum-media.com/PhilipsTVSwedish

Kontakt: Max Hellström, PR-manager, Philips Consumer Lifestyle, telefon +46 708 32 21 05, e-post max.hellstrom@philips.com Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter