Philips EnergyLight: Lyser upp under de mörka årstiderna

Philips EnergyLight Lyser upp under de mörka årstiderna

Vintern står för dörren och dagarna blir både kortare och mörkare. Samtidigt sjunker kroppens energinivåer och det blir allt svårare att gå upp om morgonen. För vissa är problemen så stora att de drabbas av depressioner. Efter bara några dagar med Philips EnergyLight ökar energinivåerna betydligt och humöret förbättras likaså.

– De stora säsongsvariationerna kan vi inte göra mycket åt. Men med några enkla knep kan vi förbättra vardagen och minska problemen för de som lider av för lite ljus. När solen lyser med sin frånvaro kan EnergyLight göra jobbet, berättar Max Hellström, PR-manager, Philips Consumer Lifestyle.

EnergyLight kan till exempel placeras på frukostbordet eller på kontoret. Du behöver inte titta rakt in i lampan, ljuset har effekt även på lite avstånd. Efter fem dagar med en 30 minuters behandling på 10 000 lux per dag märks en tydlig förändring.

Enkel att använda EnergyLight har en dimmer för att reglera ljusintensiteten, och kan vridas i flera vinklar. Därmed kan du välja den vinkel och ljusintensitet som passar dig allra bäst.

EnergyLight använder sig av det naturliga dagsljusets hela spektrum och har ett UV-filter som gör den trygg att använda.

– Unna dig en behandling som ger dig samma energi som en sommardag. Eller varför inte använda EnergyLight som läslampa. Prova själv och bli en av de upplysta, säger Max Hellström.

Philips EnergyLight finns i butik nu och kostar från 2 495 kronor.

För Philips EnergyLight-sortiment, klicka här.
För mer information om EnergyLight och produktblad, klicka här. För högupplösta bilder, vänligen besök Philips Imagebank

För mer information om Philips Consumer Lifestyle, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com

För bilder och tester till media, kontakta Maria Hansson, Geelmuyden.Kiese, på telefon +46 70 795 58 95 eller e-post mah@geelmuyden-kiese.se

Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 118 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 26 miljarder euro 2008, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter