Philips erbjuder snabbaste vägen till lena sommarben

Pressinformation Stockholm, 7 april 2010

Philips erbjuder snabbaste vägen till lena sommarben

Sommarhalvåret innebär solbrun hud och bara ben. För den som hellre lägger sin tid på sommarutflykter än på hårborttagning lanserar nu Philips en ny avancerad epilator. Philips SatinPerfect-epilatorn är det smarta, enkla och tidsbesparande alternativet som ger vackert lena ben i flera veckor.

Hemligheten med SatinPerfect är det nyutvecklade epilatorhuvudet. Det extra breda huvudet med keramiska skivor avlägsnar håret i ett enda svep vilket snabbt ger ett långvarit resultat.

- SatinPerfect lever upp till sitt namn och ger en effektiv epilering. Det är design och enkelhet i ett och samma paket, säger Max Hellström PR manager på Philips Consumer Lifestyle.

Philips SatinPerfect innehåller även en avancerad teknik som med vibrationer lyfter upp och tar bort liggande hårstrån, samtidigt som den ger huden en stimulerande massage. Dessutom följer huvudet smidigt kroppens former vilket ger en skonsam kontakt mot huden.

Alla modeller i serien inkluderar en tryckkontroll samt trimmer, tvättbart epilatorhuvud, rengöringsborste och en exklusiv förvaringspåse som skyddar epilatorn.

Den lyxiga toppmodellen HP6574 innehåller utöver epilatorn ett helt set med smarta hårborttagningsprodukter. Det kompletta paketet inkluderar en extra precisionsepilator för bikinilinjen och andra känsliga kroppsdelar, och dessutom ett praktiskt rakhuvud med trimmerfunktion som rakar och trimmar de intima zonerna.

För mer produktinformation klicka här och för högupplösta bilder klicka här.
Philips SatinPerfect finns tillgänglig i handeln från och med nu och kostar cirka 1199 kr.

För mer information om Philips Consumer Lifestyle, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com För bilder och tester till media, kontakta Maria Hansson, Geelmuyden-Kiese, på telefon +46 70 795 58 95 eller e-post mah@geelmuyden-kiese.se Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter