Philips lanserar Foreca vädertjänst i NetTV

Pressmeddelande Oktober, 2010

Philips lanserar Foreca vädertjänst i NetTV

Tillsammans med Foreca lanseras en interaktiv vädertjänst för Philips NetTV i Norden. Foreca är en vädertjänst där det går att hitta väderprognoser för tusentals platser i Norden och för över 100 000 platser i övriga världen. Regnradar och satellitkort ger detaljerad information om väderleken och den interaktiva vädertjänsten finns tillgänglig på svenska, danska, norska, finska och engelska.

– TV är en naturlig kanal för väderinformation, och nu behöver man inte vänta på de dagliga väderleksrapporterna. Nu kan du istället få väderprognosen när du vill genom NetTV, utan att du behöver resa dig från soffan, säger Max Hellström, PR-manager för Philips Consumer Lifestyle

Philips NetTV är en skräddarsydd internetservice som är tillgänglig i alla Philips TV- apparater från 7000-serien och uppåt. Med NetTV får du också tillgång till Video-on- demand från film2home, Youtube, nyheter och nu, även Forecas interaktiva vädertjänst.

– Med Forecas vädertjänst i Philips NetTV behöver du bara trycka på en knapp för att få en aktuell väderprognos. Det är enkelhet när det är som bäst, avslutar Max Hellström, PR-manager för Philips Consumer Lifestyle.

Om Foreca Foreca är en finskt företag ledande inom digitala vädertjänster och levererar till de största företagen i världen. Med ett växande internationellt deltagande och dedikation för kvalité och innovation, tillför Foreca en unik kombination av lokal kännedom och globalt tänkande. Besök Foreca på: www.foreca.com

För mer information om Philips Consumer Lifestyle, kontakta Max Hellström, PR-manager, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com

För pressinformation, bilder, och test av NetTV, kontakta Eric Uggla, Geelmuyden-Kiese, på telefon +46 704 15 15 25 eller e-post eug@geelmuyden-kiese.se

Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter