Philips Net-tv lanserar Video on Demand med film2home

Pressinformation Stockholm, 14 juli 2010

Philips Net-tv lanserar Video on Demand med film2home Internet i TV:n är något som kommer mer och mer. Philips Net-tv erbjuder redan idag en mängd för tv:n anpassade tjänster. Allt styrs med fjärrkontrollen och med bara ett par klick kan du läsa nyheter eller söka efter ny bostad. Nu kommer nästa stora nyhet, Video-on- demand genom filmtjänsten film2home.

- Philips tv handlar mycket om bästa möjliga bio-upplevelse hemma i sitt eget vardagsrum. Därför är det extra kul att kunna presentera ett samarbete med en av Nordens bästa filmtjänster, film2home, säger Max Hellström, PR manager på Philips Consumer Lifestyle. Med film2home i vår Net-TV kommer vi på sikt att erbjuda en av de bästa filmtjänsterna, som dessutom är mycket enkel att använda.

Video-on-demand fungerar i alla Philips tv-apparater som är av årsmodell 2010, och som är i 7000- serien och uppåt. Via fjärrkontrollen får du tillgång till videobutiken med ett ständigt växande filmbibliotek, där du hittar allt från Hollywood film till lokala titlar. Du betalar med hjälp av kreditkort eller värdekod och kan börja titta inom några sekunder.

Vi upplever just nu en stor ökning i efterfrågan på att hyra film digitalt. Att göra det lätt för kunden att använda vår tjänst har alltid varit i fokus för oss, och därför är vi nu väldigt glada att tillsammans med Philips Net-TV kunna erbjuda en videobutik direkt in i vardagsrummet via TV:n, helt oberoende av TV operatör. Vi har länge efterfrågat denna produkt och känner oss övertygade om att enkelheten med detta koncept kommer få ännu flera att upptäcka digital hyrfilm, säger Josefine Persson Affärsområdeschef på film2home.

Tjänsten är tillgänglig från och med 12 juli.

För mer information, kontakta: Max Hellström, PR-manager på Philips, på telefon +46 708 32 21 05 eller e-post max.hellstrom@philips.com Josefine Persson, Affärsområdeschef på film2home, på telefon +46 702 69 54 37 eller e-post josefine.persson@bonver.com

Om Philips Royal Philips Electronics, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer. Företaget är världsledande inom området hälsa, livsstil och ljus. Philips förenar teknik och design i lösningar som sätter människan i centrum som grundar sig på förståelse för individen och Philips varumärkeslöfte "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 116 000 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 23 miljarder euro 2009, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som livsstilsprodukter för personligt välbefinnande och nöje. Philips är dessutom ledande inom platt-TV, rakning och grooming för män, bärbar underhållning och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter

Om film2home: film2home är nordens första och största tjänst för laglig nedladdning av film. film2home ger användare möjligheten att hyra och välja mellan fler än 2500 filmer direkt via internet, film2home.se. film2home finns idag i Sverige, Norge, Finland och Danmark och erbjuder film från alla världens stora filmbolag såsom Disney, Warner, Universal, Sony, Paramount, Nordisk Film, SF och många, många fler. Läs mer på www.film2home.com